Tytuł szkolenia: | Wspieranie inteligencji emocjonalnej ucznia na etapie wczesnoszkolnym program profilaktyczny „Czterolistna koniczynka”. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Emocje- co to takiego, po co je czujemy? Garść psychoedukacji. · Koncepcja emocji podstawowych- dlaczego każda emocja daje inne objawy? Dlaczego czasem warto czuć się źle? · Gdzie emocje mieszkają w mózgu? · Dlaczego różnimy się pod względem emocjonalności? Wpływ temperamentu na odczuwanie emocji. · Jak przebiega rozwój emocjonalny dzieci? 2. Czynniki wspierające rozwój inteligencji emocjonalnej u dzieci: · Wpływy biologiczne · Wpływ reakcji opiekunów 3. W jaki sposób pozbawić dziecko kompetencji do radzenia sobie z emocjami? · Model rozwoju dysregulacji emocjonalnej u dzieci · W jaki sposób dorośli nie uczą dzieci rozumienia swoich emocji- rola mitów emocjonalnych. 4. Gdy dzieci nie czują się dobrze, nie mogą się dobrze zachowywać. Narzędzia do radzenia sobie z emocjami dzieci. Jak reagować na dziecięce emocje? 5. Omówienie autorskiego programu profilaktyki, wspierającego rozwój inteligencji emocjonalnej u uczniów. 6. Omówienie programu w odniesieniu do rodziców- jak pracować z rodzicami, by potrafili kształtować inteligentne emocjonalnie dziecko? 7. Przydatna literatura dziecięca służąca poszerzaniu wiedzy o emocjach CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Zna rolę i znaczenie poszczególnych emocji w życiu. · Wie, czym są emocje podstawowe i dlaczego są one ważne dla naszego rozwoju. · Posiada wiedzę, dlaczego poszczególne dzieci mogą różnić się pod kątem emocjonalności. · Rozumie model rozwoju dysregulacji emocjonalnej u dzieci. · Potrafi zastosować w praktyce zestaw konkretnych narzędzi służących do radzenia sobie z emocjami u dzieci. · Potrafi psychoedukować rodziców w tym zakresie. · Zna program „Czterolistna koniczynka”-wie, jakie zabawy i aktywności mogą rozwijać kompetencje emocjonalne u dzieci. · Nauczyciel wie, czym jest uważność i jaką rolę odgrywa w procesie regulacji emocji- potrafi wprowadzać w życie klasy ćwiczenia typu mindfulness. · Posiada wiedzę, jakie pozycje książkowe mogą rozwijać inteligencję emocjonalną u dzieci. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Uczestnicy szkolenia otrzymają gotowe materiały psychoedukacyjne dla rodziców, zestaw scenariuszy profilaktycznych dla dzieci wraz z wybranymi kartami pracy. |