Tytuł szkolenia: | Nauczyciel dzieci sześcioletnich – zadania i sposób realizacji |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele pracujący z dziećmi sześcioletnimi w publicznych i niepublicznych przedszkolach, dyrektorzy przedszkoli i szkół |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Obowiązek przedszkolny w świetle prawa – kto podlega, jak można go realizować w przedszkolu/szkole i poza przedszkolem, kontrola realizacji obowiązku, zaświadczenie o spełnianiu obowiązku 2. Dzieci z opiniami i orzeczeniami a obowiązek przedszkolny 3. Do czego zmierzamy czyli kompetencje dziecka kończącego przedszkole 4. Czas realizacji podstawy programowej, programy dodatkowe 5. Aranżacja Sali w grupie sześciolatków 6. Obserwacje pedagogiczne a badanie gotowości szkolnej 7. Wnioski do pracy indywidualnej i sposoby realizacji 8. Kompetencje ważne i mniej ważne? 9. Przygotowanie do pisania 10. Przygotowanie i nauka czytania 11. Kształtowanie innych kompetencji 12. Jak wspomóc dziecko w osiągnięciu gotowości szkolnej - współpraca z rodzicami i specjalistami 13. Pakiety edukacyjne a kształtowanie kompetencji 14. Informacja o gotowości szkolnej dla rodziców – jak napisać? 15. Odroczenie od obowiązku szkolnego, sześciolatek w szkole (wcześniejszy obowiązek) 16. Dokumentacja (obowiązkowa) nauczyciela sześciolatków CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel / Dyrektor: · Zna formy realizacji obowiązku przedszkolnego związane z tym procedury · Zna zasady aranżacji sal dzieci sześcioletnich · Dobierze, opracuje program ewentualnie pakiety edukacyjne · Rozpozna kompetencje dzieci i zorganizuje adekwatnie proces wspomagania we współpracy z rodzicami i specjalistami · Wybierze metodę nauki czytania i podejmie działania w celu dobrego przygotowania do szkoły · Przygotuje informację o gotowości szkolnej dla rodziców · Wie jakie działania należy podjęć w celu odroczenia lub przyspieszenia obowiązku szkolnego · Poprawnie prowadzi dokumentację MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, arkusz obserwacji i analizy gotowości szkolnej, informacja o gotowości szkolnej dla rodziców – wypełniony wzór, indywidualny program wspomagania dla dziecka, przykłady wniosków do pracy z dzieckiem, decyzja o realizacji obowiązku poza przedszkolem, inne |