Tytuł szkolenia: Trudne sytuacje wychowawcze- jak prowadzic rozmowy z rodzicami.
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
  • edukacja wczesnoszkolna
  • szkoła
Uczestnicy szkolenia: Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli i szkół – publiczne i niepubliczne
Forma szkolenia: wykładowa
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania.

PLAN SZKOLENIA:

1.        Dlaczego współpraca z rodzicami może być ważna?

2.        Jakie warunki muszą być spełnione, byśmy byli gotowi komuś zaufać? Praca własna.

3.        Przygotowanie ma znaczenie, o tym, co warto przemyśleć i co zrobić, gdy zapraszamy rodziców na spotkanie.

4.        W jaki sposób przekazywać informacje o trudnym zachowaniu, by rodzic chciał współpracować?  

5.        Jak napisać wiadomość, by nie przestraszyć rodzica, dlaczego nie wzywamy rodziców do szkoły?

6.        Gdy spotykają się dwie strony:

a.     Techniki prowadzenia rozmów: jak postępować z napiętym i walczącym rodzicem?  

b.     Zasady postępowania w przypadku sytuacji kryzysowych: co zrobić, gdy sytuacja jest trudna, a rodzic nie współpracuje?

c.     Jak chronić siebie, gdy rodzic przekracza w istotny sposób nasze granice?

7.        Style komunikacji sprzyjające współpracy:

a.     Relacja równorzędna/skośna

b.     Dialog vs. Osąd

8.        Praca własna: co nie chce przejść przez gardło- tworzenie ekspresyjnego komunikatu do rodzica.

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

·             Rozumie zasadność współpracy z rodzicami, by realnie pomóc dziecku.

·             Wie, jakie informacje należy zebrać, aby dobrze przygotować się do rozmowy z rodzicem.

·             Potrafi efektywnie zbierać wywiad z rodzicem.

·             Nauczyciel rozumie powody oporu rodzica, potrafi spojrzeć na trudne zachowania rodzica z dystansu.

·             Zna techniki psychologiczne przełamywania oporu. Potrafi w asertywny i empatyczny sposób rozbrajać obrony psychologiczne rodziców.

·             Nauczyciel potrafi komunikować się z rodzicem językiem pełnym otwartości.

·             Nauczyciel potrafi balansować pomiędzy stawianiem granic, a empatią i wspieraniem.

·             Używa własnych odczuć w relacji z rodzicem, jako narzędzia zmiany.

·             Zna procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych, kiedy dobro dziecka jest poważnie zagrożone, a otwartość rodzica do zmiany jest mała.

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

 

Skrypt