Tytuł szkolenia: | Trudne sytuacje wychowawcze- jak prowadzic rozmowy z rodzicami. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli i szkół – publiczne i niepubliczne |
Forma szkolenia: | wykładowa |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Dlaczego współpraca z rodzicami może być ważna? 2. Jakie warunki muszą być spełnione, byśmy byli gotowi komuś zaufać? Praca własna. 3. Przygotowanie ma znaczenie, o tym, co warto przemyśleć i co zrobić, gdy zapraszamy rodziców na spotkanie. 4. W jaki sposób przekazywać informacje o trudnym zachowaniu, by rodzic chciał współpracować? 5. Jak napisać wiadomość, by nie przestraszyć rodzica, dlaczego nie wzywamy rodziców do szkoły? 6. Gdy spotykają się dwie strony: a. Techniki prowadzenia rozmów: jak postępować z napiętym i walczącym rodzicem? b. Zasady postępowania w przypadku sytuacji kryzysowych: co zrobić, gdy sytuacja jest trudna, a rodzic nie współpracuje? c. Jak chronić siebie, gdy rodzic przekracza w istotny sposób nasze granice? 7. Style komunikacji sprzyjające współpracy: a. Relacja równorzędna/skośna b. Dialog vs. Osąd 8. Praca własna: co nie chce przejść przez gardło- tworzenie ekspresyjnego komunikatu do rodzica. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Rozumie zasadność współpracy z rodzicami, by realnie pomóc dziecku. · Wie, jakie informacje należy zebrać, aby dobrze przygotować się do rozmowy z rodzicem. · Potrafi efektywnie zbierać wywiad z rodzicem. · Nauczyciel rozumie powody oporu rodzica, potrafi spojrzeć na trudne zachowania rodzica z dystansu. · Zna techniki psychologiczne przełamywania oporu. Potrafi w asertywny i empatyczny sposób rozbrajać obrony psychologiczne rodziców. · Nauczyciel potrafi komunikować się z rodzicem językiem pełnym otwartości. · Nauczyciel potrafi balansować pomiędzy stawianiem granic, a empatią i wspieraniem. · Używa własnych odczuć w relacji z rodzicem, jako narzędzia zmiany. · Zna procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych, kiedy dobro dziecka jest poważnie zagrożone, a otwartość rodzica do zmiany jest mała. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:
Skrypt
|