Tytuł szkolenia: | Obserwacje pedagogiczne, a indywidualizacja oddziaływań w przedszkolu. |
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Istota indywidualizacji 2. Obserwacja a indywidualne potrzeby i możliwości dzieci – techniki i narzędzia 3. Formułowanie wniosków do indywidualizacji – przykłady praktyczne 4. Indywidualizacja oddziaływań – dziecko z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczym – przykłady praktyczne 5. Indywidualizacja oddziaływań – dziecko zdolne – przykłady praktyczne 6. Indywidualizacja a przestrzeń edukacyjna dziecka 7. Konstruowanie zajęcia dydaktycznego z zastosowaniem zasady indywidualizacji 8. Oferta przedszkola a potrzeby i możliwości dzieci – zajęcia dodatkowe, program własny 9. Indywidualny profil inteligencji wg Gardnera a działania przedszkola – program, sale przedszkolne i działania nauczycieli 10. Ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą 11. Dokumentowanie pracy indywidualnej CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju · Przeprowadzi obserwacje z zastosowaniem różnych technik i narzędzi, w tym ukierunkowane na potrzeby, trudności, deficyty, zainteresowania i zdolności · Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski · Zastosuje zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy · Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych · Zorganizuje przestrzeń edukacyjną, w tym kąciki i przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach · Zauważy możliwość stworzenia oferty dodatkowej w przedszkolu np. program własny, zajęcia dodatkowe · Zauważy możliwość zastosowania koncepcji inteligencji wielorakich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka, karta indywidualnego profilu inteligencji, karta ewaluacji rozwoju dziecka, arkusz potrzeb i zdolności dla rodziców dziecka, przykłady wniosków do indywidualizacji, informacja o działaniach nauczyciela wg koncepcji H.Gardnera, przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju, scenariusz zajęć z uwzględnieniem zasady indywidualizacji, wykaz grupowy dzieci dla D – indywidualizacja, rejestr rozmów z rodzicami, indywidualna karta zachowania, przykładowy zapis w dzienniku, struktura programu własnego, inne |