Tytuł szkolenia: | Wychowanie przez czytanie – literatura i bajkoterapia w przedszkolu |
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania PLAN SZKOLENIA: 1. Proces wychowania w przedszkolu – cele i zadania 2. Procedura postępowania nauczyciela w procesie wychowania 3. Planowanie pracy nauczyciela a proces wychowania – przykłady praktyczne 4. Wykorzystanie literatury do planowania pracy wychowawczej przez nauczyciela - wiersze, opowiadania - przykłady praktyczne 5. Zabawy i sytuacje edukacyjne z wykorzystaniem literatury – przykłady praktyczne 6. Istota bajkoterapii - rodzaje bajek terapeutycznych 7. Bajki psychoedukacyjne – istota , cele, przykłady praktyczne 8. Bajki psychoterapeutyczne – istota , cele, przykłady praktyczne 9. Bajki relaksacyjne – istota , cele, przykłady praktyczne 10. Metodyka pracy z bajką terapeutyczną - omówienie na przykładzie 11. Bajkoterapia a czytanie dzieciom - różnice w metodyce pracy 12. Łączenie literatury z aktywnością językową, muzyczną, teatralną , plastyczną - przykłady praktyczne CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Zna elementy składowe procesu wychowania w przedszkolu · W planowaniu pracy połączy cele kształcenia i wychowania · Potrafi dobrać literaturę do realizacji celów wychowawczych · Przeprowadzi zajęcia i zabawy ukierunkowane na wspomaganie inteligencji emocjonalnej oraz wspierające rozwój moralny z wykorzystaniem literatury oraz w połączeniu z innymi aktywnościami np. plastyczną, muzyczną, teatralną · Potrafi wykorzystać bajki terapeutyczne jako profilaktykę i terapię różnych sytuacji · Potrafi przeprowadzić relaksacje z wykorzystaniem bajek relaksacyjnych · Zna różnice między czytaniem tekstów i wykorzystaniem ich do realizacji celów wychowawczych a realizacją bajkoterapii (różnice w metodyce pracy) MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW: Proces wychowawczy - cele i zadania, metodyka pracy z bajką terapeutyczną, przykłady literatury do realizacji bajkoterapii, przykłady sposobów wykorzystania literatury przez nauczyciela w procesie wychowania, przykładowe konspekty zajęć, inne |