Tytuł szkolenia: | System pomocy psychologiczno pedagogicznej udzielanej przez nauczycieli i specjalistów w szkole. Edukacja włączająca. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Dyrektorzy, nauczyciele, specjaliści publicznych i niepublicznych szkół |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i podstawy prawne 2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole - procedura postępowania – obowiązki dyrektora, wychowawców klas, nauczycieli i specjalistów 3. Obserwacje pedagogiczne nauczycieli – cele i dokumentacja obserwacji 4. Ustalanie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy w toku bieżącej pracy przez nauczycieli – współpraca z wychowawcą klasy 5. Zadania wychowawcy klasy i dyrektora w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej 6. Planowanie form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole - procedura i dokumentacja – plan pomocy psychologiczno-pedagogicznej 7. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole - sposób i warunki realizacji, dokumentacja 8. Ocena efektywności realizowanych form pomocy pp 9. Realizacja opinii Poradni PP – zadania dyrektora, wychowawcy, specjalistów, nauczycieli 10. Kształcenie specjalne - realizacja orzeczeń wydanych przez Poradnię PP - procedura i dokumentacja, zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów 11. Zajęcia rewalidacyjne a zajęcia specjalistyczne 12. Indywidualne nauczanie – procedura postępowania i dokumentacja 13. Edukacja włączająca – istota, cele i sposób realizacji w szkole CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Dyrektor / Nauczyciel: · Nauczyciel potrafi przeprowadzić obserwacje pedagogiczne i ustalić wnioski do indywidualizacji i pomocy w toku bieżącej pracy (wychowawca koordynuje działania, dyrektor – nadzoruje proces obserwacji) · Zastosuje ustalone wnioski w praktyce (wychowawca koordynuje działania, dyrektor - kontroluje realizację) · Napisze plan pomocy pp w szkole (dyrektor lub wyznaczony koordynator) · Nauczyciel, specjalista, wychowawca, aktywnie uczestniczy w zebraniach zespołu ppp, potrafi opracować wymagane dokumenty · Zna procedurę postępowania, rolę i zadania dyrektora, wychowawców klas, nauczycieli , specjalistów w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, · Zna zastosowanie poszczególnych form ppp i zajęć rewalidacyjnych oraz sposób dokumentowania · Potrafi zorganizować w szkole realizację orzeczeń i opinii poradni pp · Wdraża założenia edukacji włączającej MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Procedura "System wspierania rozwoju ucznia i udzielania pomocy pp w szkole", arkusz obserwacji pedagogicznych klasy, przykładowe wnioski do indywidualizacji i udzielania pomocy pp przez nauczycieli, IPET, wielospecjalistyczna ocena - druki, plan pomocy pp w szkole, zarządzenie dyrektora - powołanie zespołu pomocy pp, inne |