Tytuł szkolenia: | Agresja w grupie przedszkolnej - jak radzić sobie z niepożądanymi zachowaniami dziecka. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Tryb szkolenia: |
|
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Proces wychowawczy a zadania nauczyciela przedszkola 2. Wychowanie jako proces, elementy składowe 3. Inteligencja emocjonalna - zabawy i ćwiczenia praktyczne 4. Procedura wprowadzania dzieci w świat wartości – katalog wartości, planowanie i realizacja 5. Kodeksy grupowe jako konsekwencja wprowadzanych wartości 6. Systemy motywacyjne w przedszkolu i metody pracy wychowawczej 7. Czynniki wpływające na zachowanie dziecka 8. Zachowania trudne – przyczyny , dodatkowe narzędzia diagnostyczne 9. Procedura postępowania w sytuacjach trudnych - przykłady możliwych działań, ćwiczenia praktyczne i zabawy, w tym metoda indukcji, technika zatrzymywania myśli i inne 10. Indywidualna karta zachowania – pokaz – omówienie zastosowania 11. Bajko terapia jako profilaktyka i metoda przeciwdziałania zachowaniom trudnym 12. Rola współpracy z rodzicami, formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Tworzy pozytywny klimat procesu wychowawczego - planuje pracę wychowawczą i stosuje metody wychowawcze przeciwdziałające zachowaniom trudnym · Przeprowadzi zabawy wspierające inteligencję emocjonalną · Zbuduje kodeksy grupowe na podstawie wprowadzonych wartości , wdroży systemy motywacyjne · Zastosuje techniki radzenia sobie z sytuacją trudną – agresja, nieposłuszeństwo · Zastosuje indywidualną kartę zachowania · Wdroży zasady współpracy z rodzicami w niwelowaniu zachowań trudnych MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Opisy zabaw i metod wychowawczych, przykładowy plan pracy – wprowadzenie wartości, indywidualna karta zachowania, przykładowy kodeks grupowy, opis technik radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, metodyka pracy z bajką terapeutyczną, inne |