Tytuł szkolenia: | Zaburzenia psychiczne uczniów a szkolna codzienność. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowcyh |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Uczeń z depresją w szkole- przyczyny, charakterystyka, zaburzenia osiowe i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne. 2. Kiedy depresji towarzyszą myśli samobójcze i samookaleczanie- szacowanie ryzyka samobójstwa, zasady podjęcia interwencji. 3. Metody i techniki pracy z uczniem z depresją. 4. Uczeń z zaburzeniami lękowymi w szkole- charakterystyka zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne. 5. Formy wsparcia ucznia z zaburzeniami lękowymi na terenie szkoły. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Posiada wiedzę na temat głównych i często spotykanych zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży. · Potrafi wskazać podstawowe objawy charakterystyczne dla poszczególnych zaburzeń. · Na podstawie posiadanych informacji, potrafi oszacować ryzyko samobójstwa i podjąć stosowną interwencję. · Zna rolę szkoły we wspieraniu uczniów w procesie terapeutycznym. · Wie, w jaki sposób rozpocząć proces pomocy uczniowi.
· Zna miejsca, w których można szukać pomocy.
|