Tytuł szkolenia: | Wyznaczanie granic czyli jak radzić sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci, w tym z agresją i nieposłuszeństwem. |
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Przyczyny zachowań trudnych u dzieci- kiedy zachowania trudne mogą wynikać z zaburzeń: · Charakterystyka zaburzeń, w których trudne zachowania mogą występować · Wskazanie procedur postępowania- gdzie kierować, gdzie diagnozować, jak rozmawiać z rodzicem 2. Analiza behawioralna zachowań trudnych- jako sposób na lepsze rozumienie zachowań dziecka. · Analiza przypadków · Nauka uzupełniania tabeli obserwacyjnej 3. Skrzynka z narzędziami- procedury i sposoby pracy nad zmianą zachowań trudnych 4. Jak budować skuteczne kontrakty grupowe i motywować dzieci do ich przestrzegania 5. Systemy 6. Dziecięce wybuchy złości- charakterystyka, sposoby radzenia sobie 7. Zabawy wspierające inteligencję emocjonalną u dzieci- omówienie zabaw psychoedukacyjnych o złości . 8. Przydatna literatura. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Zna objawy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci. · Potrafi na podstawie poznanych objawów dokonać wstępnej diagnozy stanu dziecka. · Wie, jak przeprowadzać wywiad z rodzicem i jakie formy pomocy mu zaoferować. · Potrafi dokonać analizy behawioralnej zachowania trudnego. · Posiada narzędzia do modyfikacji zachowań trudnych i używa ich w praktyce. · Tworzy kontrakty grupowe i posiada wiele pomysłów na motywowanie dzieci do przestrzegania zasad. · Zna ciekawe zabawy rozwijające kompetencje emocjonalne dzieci. Wie, do jakiej literatury może sięgnąć w pracy z dziećmi. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: gotowe przykłady kontraktów behawioralnych, formularz analizy zachowania trudnego, arkusz oceniający zaburzenie ADHD. |