Tytuł szkolenia: | Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Pojęcie integracji sensorycznej – elementy składowe procesu i systemy sensoryczne 2. Rozwój integracji sensorycznej (SI) 3. Przyczyny, rodzaje i symptomy zaburzeń integracji sensorycznej 4. Terapia a profilaktyka i stymulacja integracji sensorycznej 5. Zadania przedszkola i nauczycieli w zakresie wspierania rozwoju integracji sensorycznej 6. Organizacja przestrzeni i wyposażenia przedszkola a integracja sensoryczna 7. Przykłady zabaw, ćwiczeń i aktywności wspierających rozwój SI 8. Metody i techniki oparte na teorii inteligencji wielorakich 9. Program własny a wpieranie rozwoju integracji sensorycznej CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Rozróżnia podstawowe pojęcia dotyczące integracji sensorycznej · Rozróżni symptomy wskazujące na możliwość zaburzeń integracji sensorycznej · Zna obowiązki w zakresie wspierania rozwoju SI – organizacja przestrzeni oraz systematyczne działania · Potrafi stosować w codziennej praktyce zabawy i ćwiczenia podnoszące poziom SI · Jest zmobilizowany do zgromadzenia materiałów i ewentualnego napisania programu własnego w zakresie wspierania rozwoju integracji sensorycznej MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Informacje dotyczące istoty integracji sensorycznej, przykłady zabaw i ćwiczeń wspierających rozwój systemów sensorycznych, materiały dotyczące metody stymulacji procesów poznawczych – „Krąg zmysłów”, ramowy rozkład dnia, struktura programu własnego, wskazówki dotyczące organizacji przestrzeni edukacyjnej, inne |