Tytuł szkolenia: | Kompetencje Kluczowe - Matematyka i podstawowe kompetencje naukowo - techniczne. |
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Kompetencje kluczowe – czym i jakie są? 2. Treści podstawy programowej w zakresie kompetencji kluczowej nr 3. 3. Formy pracy przedszkola a kształtowanie pojęć matematycznych 4. Rozłożenie zajęć kształtujących pojęcia matematyczne w tygodniu, sposób utrwalania 5. Struktura zajęcia dydaktycznego a zabawa dydaktyczna 6. Zasady nauczania matematyki w przedszkolu 7. Przykłady praktyczne czynnościowego nauczania matematyki dotyczące poszczególnych treści z matematyki 8. Zapisy w dzienniku – kształtowanie pojęć matematycznych 9. Rozwijanie kompetencji naukowo technicznych – metody, przykłady działań i dokumentowanie 10. Kompetencje naukowo-techniczne – zajęcia dodatkowe, programy własne i inne pomysły nowatorskich rozwiązań CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Zaplanuje zajęcia kształtujące pojęcia matematyczne w planie pracy w oparciu o realizowany program wp · Poprawnie sformułuje temat i cele zajęcia · Przygotuje i przeprowadzi zajęcia z matematyki z uwzględnieniem koncepcji czynnościowego nauczania · Przeprowadzi zabawy dydaktyczne utrwalające pojęcia matematyczne · Dokona poprawnego zapisu w dzienniku · Zaplanuje działania rozwijające kompetencje naukowo-techniczne, udokumentuje · Ustali możliwości nowatorskich rozwiązań w zakresie rozwijania kompetencji naukowo-technicznych MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Przykładowy rozkład materiału z matematyki na rok dla poszczególnych grup wiekowych, przykładowe przebiegi zajęć, opisy zabaw dydaktycznych dotyczących z matematyki i kompetencji naukowo - technicznych, wskazówki metodyczne dotyczące kształtowania pojęć matematycznych w przedszkolu, struktura programu własnego, przykładowe zapisy w dzienniku, opisy wybranych metod i technik aktywizujących, propozycje i treści zajęć dodatkowych na rzecz rozwijania kompetencji naukowo-technicznych, inne |