Tytuł szkolenia: | Dziecko z całościowymi zaburzeniami rozwoju- spektrum Autyzmu, zespół Aspergera. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Wyjaśnienie zaburzeń. Kryteria diagnostyczne autyzmu i Zespołu Aspergera- ujęcie w systemie ICD-10. Różnice i podobieństwa między zaburzeniami. 2. Autyzm i Zespół Aspergera a spektrum zaburzeń autystycznych- różnice w ujęciu wg. ICD-10, ICD-11 a DSM V 3. Mały indywidualista- czyli przedszkolak z diagnozą spektrum autyzmu, Zespołu Aspergera, charakterystyka: · Komunikacja pozawerbalna · Relacje społeczne · Jakościowe nieprawidłowości w zakresie wzorców porozumiewania się · Ograniczony, stereotypowy repertuar zainteresowań i aktywności · Funkcjonowanie poznawcze 5. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli do pracy z dzieckiem: · Nadajemy strukturę- plany dnia i plany aktywności · Budujemy motywację- kontrakty behawioralne, systemy żetonowe, nagrody · Panujemy nad zachowaniem niepożądanym- wyzwania do pracy, analiza zachowania trudnego, skuteczne wydawanie poleceń, metody wygaszania zachowania niepożądanego 6. W jaki sposób można rozwijać umiejętności deficytowe?- przykłady ćwiczeń i oddziaływań terapeutycznych, pomysły na zajęcia grupowe. 7. Przydatna literatura CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Zna kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych oraz charakterystykę tych zaburzeń według klasyfikacji ICD-10, ICD-11 i DSM-5. · Potrafi dokonać analizy zachowania trudnego. · Zna techniki kształtowania zachowań pożądanych u dzieci i eliminowania zachowań niepożądanych. · Potrafi rozwijać umiejętności deficytowe u dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych poprzez znajomość zabaw i procedur nauczania umiejętności kluczowych. · Zna literaturę fachową dotyczącą omawianego zagadnienia. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia |