Tytuł szkolenia: | Efektywne i nowatorskie formy współpracy z rodzicami. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Współpraca przedszkola i nauczycieli z rodzicami w świetle obowiązującego prawa 2. Warunki dobrej współpracy 3. Planowanie współpracy z rodzicami na poziomie przedszkola – zadania i formy współpracy 4. Planowanie współpracy z rodzicami na poziomie grupy przedszkolnej – zadania i formy 5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla rodziców 6. Dobre praktyki - prezentacja wybranych form współpracy z rodzicami 7. Dokumentowanie współpracy z rodzicami 8. Budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w relacjach z rodzicami 9. Rozmowy z rodzicami 10. Źródła nieporozumień , bariery i ograniczenia, „trudny rodzic” 11. Rada rodziców w przedszkolu CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Ma świadomość obowiązków i oczekiwań wobec rodziców · Wykorzysta nowe formy współpracy z rodzicami · Udoskonali formy komunikacji z rodzicami · Udoskonali sposoby budowania wizerunku przedszkola w relacjach z rodzicami · Zaplanuje współpracę z rodzicami z wykorzystaniem nowych form, w tym w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej · Zweryfikuje rolę przedszkola w tworzeniu warunków do funkcjonowania rady rodziców · Przygotuje dokumentację współpracy z rodzicami MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Opis form współpracy z rodzicami, Europejska karta praw i obowiązków rodziców, procedura współpracy z rodzicami, plan współpracy z R dyrektora, plan współpracy z R nauczycieli, regulamin rady rodziców, inne |