Tytuł szkolenia: | System wspierania dziecka i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w toku bieżącej pracy przez nauczycieli przedszkola. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu publicznym i niepublicznym 2. Istota indywidualizacji – definicja i podstawy prawne 3. Proces wspomagania rozwoju i edukacji a cele obserwacji pedagogicznych 4. Techniki i narzędzia diagnostyczne w procesie obserwacji pedagogicznych nauczycieli 5. Rola pedagoga specjalnego i innych specjalistów w procesie obserwacji 6. Formułowanie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy pychologiczno-pedagogicznej w toku bieżącej pracy – uwzględnienie trudności, deficytów, zdolności, zainteresowań 7. Diagnozowanie potrzeb i możliwości a współpraca z rodzicami 8. Procura postępowania w procesie wspomagania rozwoju i edukacji – od obserwacji po wdrażanie wniosków i monitorowanie zmian – proces ciągły 9. Indywidualizacja i pomoc w toku bieżącej pracy – wdrażanie wniosków w praktyce 10. Indywidualizacja w trakcie zajęć dydaktycznych – wdrażanie wniosków w praktyce 11. Wsparcie pedagoga specjalnego i specjalistów udzielane nauczycielom przedszkoli w toku bieżącej pracy 12. Organizacja pracy i przestrzeń edukacyjna a indywidualne potrzeby i możliwości 13. Dokumentowanie pracy indywidualnej przez nauczycieli. 14. Metody i formy sprzyjające indywidualizacji oddziaływań 15. Programy własne nauczycieli a wyniki obserwacji pedagogicznych 16. Postrzeganie indywidualności dziecka wg koncepcji H.Gardnera CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Wie jakie zmiany w zakresie pomocy pp nastąpiły w ostatnim czasie · Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju · Przeprowadzi obserwacje z zastosowaniem różnych technik i narzędzi · Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski · Zastosuje zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy · Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych · Współpracuje z pedagogiem specjalnym i innymi specjalistami w toku bieżącej pracy · Zorganizuje przestrzeń edukacyjną, w tym kąciki i przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach · Zauważy możliwość zastosowania różnych metod i form wspierających rozwój potencjału dziecka · Zauważy możliwość zastosowania koncepcji inteligencji wielorakich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:
Skrypt ze szkolenia, komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka, przykłady wniosków do indywidualizacji, scenariusz zajęć z uwzględnieniem zasady indywidualizacji, przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju, przykłady zapisu pracy indywidualnej, informacja o koncepcji H.Gardnera, inne
|