Tytuł szkolenia: | System wspierania dziecka i udzielania pomocy pp w toku bieżącej pracy przez nauczycieli. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Istota indywidualizacji – definicja i podstawy prawne 2. Proces wspomagania rozwoju i edukacji a cele obserwacji pedagogicznych 3. Techniki i narzędzia diagnostyczne w procesie obserwacji pedagogicznych nauczycieli 4. Formułowanie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy pychologiczno-pedagogicznej w toku bieżącej pracy – uwzględnienie trudności, deficytów, zdolności, zainteresowań 5. Diagnozowanie potrzeb i możliwości a współpraca z rodzicami 6. Procura postępowania w procesie wspomagania rozwoju i edukacji – od obserwacji po wdrażanie wniosków i monitorowanie zmian – proces ciągły 7. Indywidualizacja i pomoc w toku bieżącej pracy – przykłady wdrażania wniosków w praktyce 8. Indywidualizacja w trakcie zajęć dydaktycznych – przykłady wdrażania wniosków w praktyce 9. Organizacja pracy i przestrzeń edukacyjna a indywidualne potrzeby i możliwości 10. Metody i formy sprzyjające indywidualizacji oddziaływań 11. Programy własne nauczycieli a wyniki obserwacji pedagogicznych 12. Teoria inteligencji wielorakich H.Gardnera – postrzeganie indywidualności dziecka CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju · Przeprowadzi obserwacje z zastosowaniem różnych technik i narzędzi · Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski · Zastosuje zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy · Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych · Zorganizuje przestrzeń edukacyjną, w tym kąciki i przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach · Zauważy możliwość zastosowania różnych metod i form wspierających rozwój potencjału dziecka · Zauważy możliwość zastosowania koncepcji inteligencji wielorakich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka, przykłady wniosków do indywidualizacji, Procedura postępowania, informacja o koncepcji H.Gardnera, scenariusz zajęć z uwzględnieniem zasady indywidualizacji, przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju |