Tytuł szkolenia: | Jak rozwijać zdolności dziecka w przedszkolu czyli koncepcja inteligencji wielorakich w praktyce przedszkolnej. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 3 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Obowiązki przedszkola w zakresie indywidualizacji oddziaływań wobec każdego dziecka 2. Pojęcie zdolności 3. Założenia teorii inteligencji wielorakich H.Gardnera a dziecko w przedszkolu 4. Obserwacje pedagogiczne i ustalanie indywidualnego profilu inteligencji każdego dziecka, formułowanie wniosków – autorskie narzędzia 5. Zasady postępowania w procesie wspierania indywidualnych profili inteligencji dzieci 6. Organizacja przestrzeni edukacyjnej – sala przedszkolna i ogród 7. Rytm dnia a wielointeligentne funkcjonowanie - propozycje 8. Planowanie pracy zapewniające wspieranie wszystkich typów inteligencji 9. Konstruowanie scenariusza zajęć a wspieranie wszystkich typów inteligencji – przykład praktyczny 10. Propozycje zabaw i aktywności wspierających rozwój inteligencji dziecka 11. Wybór lub opracowanie programu wychowania przedszkolnego a wspieranie potencjału dziecka CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Zna założenia teorii inteligencji wielorakich H.Gardnera i zauważy symptomy · zdolności dzieci w poszczególnych rodzajach inteligencjiDostrzega związek z zasadą indywidualizacji a koncepcją H. Gardnera · Potrafi ustalić indywidualny profil inteligencji w toku obserwacji pedagogicznych · Przygotuje strefy wspierania inteligencji w sali przedszkolnej oraz rytm dnia jako ofertę dla dzieci o różnych typach inteligencji dominujących · Planuje każdego dnia zajęcia dydaktyczne jako zbiór aktywności wspierających wszystkie typy inteligencji oraz różnorodne zabawy o tym samym celu · Dobierze program wychowania przedszkolnego lub opracuje program własny oparty na teorii inteligencji wielorakich MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Założenia teorii inteligencji wielorakich, autorskie narzędzia do obserwacji pedagogicznych i do badania profilu inteligencji dzieci, przykładowy scenariusz zajęcia, przykładowy plan pracy nauczyciela, przykłady zabaw uwzględniające profile inteligencji, metodyka wdrażania teorii inteligencji wielorakich w praktyce przedszkolnej, materiały pomocnicze do planowania pracy, test inteligencji wielorakich dla nauczycieli, inne |