Tytuł szkolenia: | Repetytorium z metodyki wychowania przedszkolnego. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO |
Godziny dydaktyczne: | 8 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Uwagi o realizacji zadań przedszkola 2. Podstawa programowa a program 3. Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu - sala, kąciki, ogród... 4. Formy pracy przedszkola - uwagi o realizacji form organizacyjnych (zabawa, ćwiczenia poranne, spacery, wycieczki, zajęcia kierowane, inne) 5. Ramowy rozkład dnia 6. Metody wychowania przedszkolnego, aktywizowanie dzieci przez nauczycieli 7. Rodzaje zajęć dydaktycznych 8. Zajęcie dydaktyczne – formułowanie tematu, cele operacyjne, struktura i przebieg - wskazówki metodyczne do różnych typów zajęć 9. Planowanie pracy przez nauczyciela z wykorzystaniem programu wychowania przedszkolnego – siatka zajęć, metody realizacji, cele operacyjne – ćwiczenia praktyczne 10. Pięć zasad pracy pedagogicznej w przedszkolu 11. Obserwacje pedagogiczne a indywidualizacja oddziaływań, analiza gotowości szkolnej 12. Formułowanie wniosków do indywidualizacji - warsztat 13. Zapisy w dzienniku 14. Współpraca z rodzicami – zakres obowiązków, dokumentacja 15. Zestawienie dokumentacji nauczyciela CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Wie na czym polega realizacja podstawy programowej i zna relacje – podstawa programowa – program · Zgodnie z metodyka wychowania przedszkolnego przygotuje salę przedszkolną · Przygotuje ramowy rozkład dnia · Zna i stosuje zasady i metody wychowania przedszkolnego · Zaplanuje tematy kompleksowe i przygotuje plan pracy z wykorzystaniem programu i z uwzględnieniem wskazań metodycznych – rozplanowanie zajęć w tygodniu · Poprawnie sformułuje tematy zajęć, cele operacyjne, metody realizacji oraz zgodnie z metodyką zaprojektuje przebieg różnych typów zajęć · Przeprowadzi obserwacje pedagogiczne i sformułuje wnioski do indywidualizacji · Uwzględni wyniki obserwacji do planowania pracy oraz podczas realizacji zajęć dydaktycznych i innych form pracy · Dokona zapisu w dzienniku · Przygotuje informacje dla rodziców o zadaniach realizowanych w przedszkolu · Dokumentuje inne czynności w ramach współpracy z rodzicami – plan pracy, rejestr rozmów · Zastosuje kontrolę i monitorowanie w szkole w zakresie priorytetów MEN |