Tytuł szkolenia: | System pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej przez nauczycieli i specjalistów w przedszkolu. Edukacja włączająca. |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Dyrektorzy, specjaliści, nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowa |
Godziny dydaktyczne: | 6 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu po zmianach 2. Specjaliści zatrudniani w przedszkolu. 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu - procedura postępowania – obowiązki dyrektora, nauczycieli, pedagoga specjalnego i innych specjalistów. 4. Obserwacje pedagogiczne nauczycieli – istota i techniki obserwacji, narzędzia, dokumentacja obserwacji. 5. Ustalanie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy w toku bieżącej pracy przez nauczycieli grup po obserwacjach – przykłady 6. Współpraca nauczycieli ze specjalistami w toku obserwacji oraz w trakcie udzielania pomocy w toku bieżącej pracy. 7. Przykłady praktyczne wdrażania wniosków do indywidualizacji i dokumentowanie 8. Planowanie form pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora - procedura i dokumentacja – plan pomocy pp dyrektora 9. Formy pomocy pp w przedszkolu – czas trwania, sposób i warunki realizacji, obowiązki i dokumentacja specjalistów 10. Realizacja opinii Poradni PP – procedura postępowania 11. Kształcenie specjalne - realizacja orzeczeń – procedura postępowania - zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów 12. Zajęcia rewalidacyjne a zajęcia specjalistyczne 13. Indywidualne roczne przygotowanie przedszkolne – procedura postępowania i dokumentacja 14. Wczesne wspomaganie rozwoju – opinia Poradni PP - procedura postępowania i dokumentacja 15. Edukacja włączająca – cele i sposób realizacji w przedszkolu CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna zmiany w zakresie przepisów prawa – pomoc pp · Potrafi zorganizować lub przeprowadzić obserwacje pedagogiczne i ustalić wnioski do indywidualizacji i pomocy w toku bieżącej pracy – nauczyciel, współpraca specjaliści, nadzór dyrektor · Zastosować ustalone wnioski w praktyce we współpracy ze specjalistami oraz udokumentować pracę (dyrektor - kontrolować realizację) · Napisać plan pomocy pp w przedszkolu (dyrektor) · Aktywnie uczestniczy w zebraniach zespołu ppp · Potrafi opracować program wspierania rozwoju dziecka – trudności, deficyty, zdolności we współpracy ze specjalistami (dyrektor - kontrolować opracowanie i realizację) · Zna procedurę postępowania, rolę i zadania dyrektora, nauczycieli , specjalistów w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, · Zna zastosowanie poszczególnych form ppp i zajęć rewalidacyjnych oraz sposób dokumentowania · Potrafi zorganizować w przedszkolu realizację orzeczeń i opinii poradni pp · Potrafi zorganizować wczesne wspomaganie rozwoju · Wdraża założenia edukacji włączającej MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:
Skrypt ze szkolenia, aktualna procedura "System wspierania rozwoju dziecka i udzielania pomocy pp w przedszkolu" , arkusz obserwacji pedagogicznych, dodatkowe narzędzia obserwacji pedagogicznych, przykładowe wnioski do indywidualizacji i udzielania pomocy pp przez nauczycieli, IPET, wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka, plan pomocy psychologiczno-pedagogicznej dyrektora, program wspierania rozwoju dziecka dla nauczyciela z deficytami lub zdolnego, program wczesnego wspomagania rozwoju, zarządzenia dyrektora - powołanie zespołu pomocy pp i wczesnego wspomagania rozwoju, inne
|