Tytuł szkolenia: Wychowanie przez czytanie - literatura i bajkoterapia w przedszkolu
Kategoria szkolenia: Proces wychowawczy
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

  • Proces wychowawczy w przedszkolu – cele , zadania, planowanie - konwersatorium
  • Wykorzystanie literatury do planowania pracy przez nauczyciela - wiersze, opowiadania - cele zajęć i aktywności, przykładowe struktury zajęć
  • Zabawy i sytuacje edukacyjne z wykorzystaniem literatury – ćwiczenia praktyczne
  • Istota bajkoterapii - rodzaje bajek terapeutycznych
  • Bajki psychoedukacyjne – istota , cele, przykłady praktyczne z udziałem uczestników
  • Bajki psychoterapeutyczne – istota , cele, przykłady praktyczne z udziałem uczestników
  • Bajki relaksacyjne – istota , cele, przykłady praktyczne z udziałem uczestników
  • Metodyka pracy z bajką terapeutyczną 
  • Bajkoterapia a czytanie dzieciom
  • Łączenie literatury z aktywnością językową, muzyczną, teatralną , plastyczną - przykłady praktyczne

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

Nauczyciel:

  • Zna elementy składowe  procesu wychowawczego w przedszkolu
  • Potrafi  dobrać literaturę do realizacji celów wychowawczych
  • Przeprowadzi zajęcia i zabawy ukierunkowane na wspomaganie inteligencji emocjonalnej oraz wspierające rozwój moralny z wykorzystaniem literatury oraz w połączeniu z innymi aktywnościami np. plastyczną, muzyczną, teatralną
  • Potrafi wykorzystać bajki terapeutyczne  jako profilaktykę i terapię różnych sytuacji
  • Potrafi przeprowadzić relaksacje z wykorzystaniem bajek relaksacyjnych
  • Zna różnice między czytaniem tekstów i wykorzystaniem  ich do realizacji celów wychowawczych a realizacja bajko terapii (metodyka pracy)