Plan szkolenia: |
PLAN SZKOLENIA:
- Proces wychowawczy w przedszkolu – cele , zadania, planowanie - konwersatorium
- Wykorzystanie literatury do planowania pracy przez nauczyciela - wiersze, opowiadania - cele zajęć i aktywności, przykładowe struktury zajęć
- Zabawy i sytuacje edukacyjne z wykorzystaniem literatury – ćwiczenia praktyczne
- Istota bajkoterapii - rodzaje bajek terapeutycznych
- Bajki psychoedukacyjne – istota , cele, przykłady praktyczne z udziałem uczestników
- Bajki psychoterapeutyczne – istota , cele, przykłady praktyczne z udziałem uczestników
- Bajki relaksacyjne – istota , cele, przykłady praktyczne z udziałem uczestników
- Metodyka pracy z bajką terapeutyczną
- Bajkoterapia a czytanie dzieciom
- Łączenie literatury z aktywnością językową, muzyczną, teatralną , plastyczną - przykłady praktyczne
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Nauczyciel:
- Zna elementy składowe procesu wychowawczego w przedszkolu
- Potrafi dobrać literaturę do realizacji celów wychowawczych
- Przeprowadzi zajęcia i zabawy ukierunkowane na wspomaganie inteligencji emocjonalnej oraz wspierające rozwój moralny z wykorzystaniem literatury oraz w połączeniu z innymi aktywnościami np. plastyczną, muzyczną, teatralną
- Potrafi wykorzystać bajki terapeutyczne jako profilaktykę i terapię różnych sytuacji
- Potrafi przeprowadzić relaksacje z wykorzystaniem bajek relaksacyjnych
- Zna różnice między czytaniem tekstów i wykorzystaniem ich do realizacji celów wychowawczych a realizacja bajko terapii (metodyka pracy)
|