| Tytuł szkolenia: | Zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej |
| Kategoria szkolenia: | Edukacja językowa, matematyka i przyroda |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Znaczenie zabaw badawczych, doświadczeń i obserwacji przyrodniczych w procesie wspomagania rozwoju i edukacji dziecka 2. Zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze a kształtowanie kompetencji kluczowych. 3. Zabaw badawcze – cele, tematyka, planowanie, rola dzieci, rola nauczyciela - omówienie i przykłady praktyczne 4. Planowanie doświadczeń jako metody realizacji treści programowych – cele, planowanie, przebieg, rola dzieci, rola nauczyciela - omówienie i przykłady praktyczne 5. Planowanie obserwacji przyrodniczych i środowiskowych – tematyka, cele, integracja z tematem kompleksowym 6. Przebieg obserwacji – omówienie i przykłady praktyczne 7. Kącik badawczy w przedszkolu. 8. Nowatorskie rozwiązania i programy własne z wykorzystaniem zabaw badawczych, doświadczeń, obserwacji przyrodniczych. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Rozumie znaczenie zabaw badawczych, doświadczeń i obserwacji w procesie wspomagania rozwoju i edukacji dzieci. · Dostrzega powiązanie tych działań z kompetencjami kluczowymi. · Potrafi zaplanować i systematycznie stosować zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze. · Urządzi kącik badawczy. · Opracuje program własny lub wdroży inne nowatorskie rozwiązanie z wykorzystaniem zabaw badawczych, doświadczeń, obserwacji przyrodniczych. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Informacje metodyczne o planowaniu zabaw badawczych, doświadczeń, obserwacji, program autorski obserwacji przyrodniczych, opisy zabaw badawczych i doświadczeń, wykaz kompetencji kluczowych, inne, |