Tytuł szkolenia: Przedszkole jako ośrodek zrównoważonego rozwoju
Kategoria szkolenia: Edukacja językowa, matematyka i przyroda
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele przedszkoli i szkół
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

1.     Zrównoważony rozwój czy ekologia? Uzgodnienia terminologiczne i podstawy prawne.

2.     Cele zrównoważonego rozwoju a zadania i cele edukacji przedszkolnej.

3.     Przyroda jako wartość – działania przedszkola

4.     Obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, doświadczenia, „krąg zmysłów” w edukacji dla zrównoważonego rozwoju

5.     Przedszkole jako ośrodek zrównoważonego rozwoju - warunki , jakie placówka musi spełniać, by realizować ideę zrównoważonego rozwoju

6.     Zasady edukacji ekologicznej

7.     Certyfikat Master Eco – istota, cel i warunki uzyskania

8.     Ewaluacja wewnętrzna a  zrównoważony rozwój

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

·       Zna założenia koncepcji zrównoważonego rozwoju i potrafi  rozróżnić podstawowe pojęcia

·       Zna i akceptuje warunki, jakie powinno spełniać przedszkole respektujące koncepcję zrównoważonego rozwoju

·       Potrafi zaplanować i wdrożyć w codziennej praktyce pedagogicznej i życiu prywatnym działania na rzecz idei

·       Zna warunki ubiegania się o certyfikat jakości Master Eco i jest zmotywowany do podjęcia takich działań

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Skrypt ze szkolenia, Założenia idei zrównoważonego rozwoju, aspekty zrównoważonego rozwoju, autorski Program „Obserwacje przyrodnicze na 4 pory roku”, autorski projekt edukacyjny „Przedszkole jako centrum aktywności ekologicznej”, zasady edukacji ekologicznej, materiały do wykorzystania w pracy z dziećmi, materiały do uzyskania certyfikatu „Master Eko”, inne