| Tytuł szkolenia: | Przedszkole jako ośrodek zrównoważonego rozwoju |
| Kategoria szkolenia: | Edukacja językowa, matematyka i przyroda |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli i szkół |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Zrównoważony rozwój czy ekologia? Uzgodnienia terminologiczne i podstawy prawne. 2. Cele zrównoważonego rozwoju a zadania i cele edukacji przedszkolnej. 3. Przyroda jako wartość – działania przedszkola 4. Obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, doświadczenia, „krąg zmysłów” w edukacji dla zrównoważonego rozwoju 5. Przedszkole jako ośrodek zrównoważonego rozwoju - warunki , jakie placówka musi spełniać, by realizować ideę zrównoważonego rozwoju 6. Zasady edukacji ekologicznej 7. Certyfikat Master Eco – istota, cel i warunki uzyskania 8. Ewaluacja wewnętrzna a zrównoważony rozwój CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna założenia koncepcji zrównoważonego rozwoju i potrafi rozróżnić podstawowe pojęcia · Zna i akceptuje warunki, jakie powinno spełniać przedszkole respektujące koncepcję zrównoważonego rozwoju · Potrafi zaplanować i wdrożyć w codziennej praktyce pedagogicznej i życiu prywatnym działania na rzecz idei · Zna warunki ubiegania się o certyfikat jakości Master Eco i jest zmotywowany do podjęcia takich działań MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, Założenia idei zrównoważonego rozwoju, aspekty zrównoważonego rozwoju, autorski Program „Obserwacje przyrodnicze na 4 pory roku”, autorski projekt edukacyjny „Przedszkole jako centrum aktywności ekologicznej”, zasady edukacji ekologicznej, materiały do wykorzystania w pracy z dziećmi, materiały do uzyskania certyfikatu „Master Eko”, inne |