Tytuł szkolenia: Gimnastyka buzi i języka jako skuteczne narzędzie nauczyciela przedszkola w profilaktyce wad wymowy
Kategoria szkolenia: Edukacja językowa, matematyka i przyroda
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

  1. Profilaktyka logopedyczna – definicje
  2. Rola i cele profilaktyki logopedycznej w kształtowaniu rozwoju mowy i języka
  3. Rozwój mowy dziecka
  4. Objawy zaburzeń rozwoju mowy na poszczególnych etapach rozwoju
  5. Najczęściej spotykane zaburzenia rozwoju mowy i ich źródła
  6. Jak wspierać prawidłowy rozwój mowy dziecka?
  7. Przykłady zabaw wspomagających rozwój mowy (w tym ćwiczenia artykulacyjne, słuchowe, oddechowe, fonacyjne) – ćwiczenia praktyczne
  8. Badania przesiewowe w grupie przedszkolnej
  9. Co dalej? – znaczenie i rola terapii logopedycznej

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

Nauczyciel:

  • zna podstawowe definicje związane z profilaktyką logopedyczną i rozwojem mowy dziecka
  • potrafi wskazać w grupie przedszkolnej dzieci potrzebujące wsparcia logopedy
  • potrafi rozwijać sprawność  narządów mowy, artykulacji,  fonacji i słuchu fonemowego,
  • poznaje ćwiczenia i zabawy kształtujące sprawność języka dostosowane do wieku dzieci
  • potrafi rozwijać komunikację  językową i komunikacyjną dziecka, wzbogacać słownictwo, poprawność gramatyczną i stylistyczną wypowiedzi
  • wie jak przeprowadzić instruktaż dla Rodzica dotyczący rozwoju mowy dziecka
  • posiada wiedzę na temat współpracy z innymi specjalistami w zakresie wsparcia rozwoju dziecka