| Tytuł szkolenia: | Rozwijanie rozwoju mowy komunikatywnej czyli kompetencje kluczowe w przedszkolu |
| Kategoria szkolenia: | Edukacja językowa, matematyka i przyroda |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: |
1. Istota i rodzaje kompetencji kluczowych 2. Kompetencja nr 1 – Porozumiewanie się w języku ojczystym – elementy składowe 3. Warunki mowy komunikatywnej (4) 4. Mowa komunikatywna w podstawie programowej wp 5. Mowa powiązana i rozmowa 6. Rodzaje ćwiczeń wpływających na komunikatywność mowy - przykłady 7. Zaburzenia i wady wymowy 8. Kształtowanie mowy komunikatywnej u dzieci młodszych i starszych 1) Stosowanie mowy wyraźnej – poprawna wymowa 2) Stosowanie wyrazistej formy dźwiękowej - techniki żywego słowa 3) Prawidłowe konstrukcje i formy gramatyczne 4) Słownictwo 9. Rozwijanie mowy komunikatywnej a planowanie pracy N 10. Dowody realizacji zadań przez N na rzecz mowy komunikatywnej dz. - w planach pracy i zapisach w dzienniku CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna kompetencje kluczowe · Potrafi wskazać związek pomiędzy podstawą programową, realizowanym programem a procesem rozwijania kompetencji kluczowych · Zna warunki mowy komunikatywnej i planuje działania na rzecz rozwijania mowy · W codziennych działaniach systematycznie i świadomie prowadzi aktywności kształtujące mowę komunikatywną w 4 aspektach · Dokumentuje kształtowanie mowy komunikatywnej w planach pracy i w dzienniku MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Wykaz kompetencji kluczowych, materiały dotyczące rozwijania mowy komunikatywnej, przykładowe ćwiczenia rozwijające mowę komunikatywną, rozkład ćwiczeń gramatycznych, przykładowy konspekt zajęcia, przykładowy zapis w dzienniku, |