| Tytuł szkolenia: | NOWOŚĆ! SPA DLA NAUCZYCIELI- jak budować własne kompetencje psychologiczne, zapobieganie wypaleniu zawodowemu i życiowemu. |
| Kategoria szkolenia: | NOWOŚCI I KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli i szkół |
| Forma szkolenia: | warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 8 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: SPOTKANIE 1 - CZĘŚĆ I: 1. Zapoznanie z terminem wypalenia zawodowego i czynnikami do niego prowadzącymi, wypalenie zawodowe, a wypalenie życiowe. 2. Dwie koncepcje na szczęśliwe życie. 3. Zapoznanie z terminem rezyliencji i elastyczności psychologicznej, jako wyznaczników zdrowia psychicznego. 4. Czym są wartości? I dlaczego to ważne, by mieć z nimi stały kontakt? Wartości życiowe i zawodowe. Odszukiwanie wartości zawodowych- by przywrócić sens pracy. 5. Znaczenie emocji w życiu- oswajanie i zaciekawianie się własnym wnętrzem. 6. Po co nam emocje i jaką wartość niosą? Jakie dają sygnały? 7. Stosunek do emocji a umiejętność ich regulacji- co wyniosłeś/wyniosłaś ze swojej przeszłości? 8. Emocje a potrzeby i wartości – jak pozytywnie i z empatią patrzeć na własne emocje, odczytywać to, co się za nimi kryje i opiekować się tym? SPOTAKNIE 2 - CZĘŚĆ II: 1. Jak obsługiwać własny umysł? Obserwacja własnych myśli, zauważanie aktywności umysłu z perspektywy JA obserwującego. 2. Jak odnosić się do niepomocnych myśli, by nie przeszkadzały nam one w osiąganiu celów? 3. Poznanie natury umysłu i tego, co robi nam codziennie 4. Zapoznanie ze sposobami budowania dystansu do własnych myśli. Czy myśli są prawdziwe? Skąd się biorą? 5. Robienie tego, co istotne- jak podążać w stronę wartości robiąc miejsce na to, co w nas trudne? 6. Sposoby odnoszenia się do swoich wewnętrznych doświadczeń- walka a akceptacja 7. Poznanie metod akceptacji wewnętrznych doświadczeń, by móc podążać w pożądanym przez nas kierunku 8. Kilka słów o stresie i pobudzeniu- techniki regulacji napięcia CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel ma lepszy kontakt ze swoim wnętrzem. Potrafi określić własne wartości. Zna filozofię szczęśliwego i pełnego życia. Posiada wiedzę na temat znaczenia emocji w życiu, ich funkcji, znaczenia objawów somatycznych. Jest uważny na własne emocje w codziennym życiu. Potrafi patrzeć na nie głębiej, odczytuje kryjące się za nimi potrzeby i wartości i potrafi o nie zadbać. Jest bardziej uważny na emocje swoich podopiecznych. Nauczyciel potrafi obserwować własne myśli z dystansu. Odczytuje ich użyteczność, potrafi wybrać użyteczne myśli i podążać za nimi, by móc realizować ważne dla siebie zadania. Nauczyciel ma wiedzę na temat natury umysłu. Potrafi akceptować trudne doświadczenia wewnętrzne i robiąc im miejsce w swoim wnętrzu, działać by móc zbliżać się do tego, co osobiście ważne w pracy, jak i w życiu. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, narzędziowniki do pracy własnej |