Tytuł szkolenia: NOWOŚĆ! SPA DLA NAUCZYCIELI- jak budować własne kompetencje psychologiczne, zapobieganie wypaleniu zawodowemu i życiowemu.
Kategoria szkolenia: NOWOŚCI I KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
  • edukacja wczesnoszkolna
  • szkoła
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele przedszkoli i szkół
Forma szkolenia: warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 8
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

SPOTKANIE 1 - CZĘŚĆ I:

1.     Zapoznanie z terminem wypalenia zawodowego i czynnikami do niego prowadzącymi, wypalenie zawodowe, a wypalenie życiowe.

2.     Dwie koncepcje na szczęśliwe życie.

3.     Zapoznanie z terminem rezyliencji i elastyczności psychologicznej, jako wyznaczników zdrowia psychicznego.

4.     Czym są wartości? I dlaczego to ważne, by mieć z nimi stały kontakt? Wartości życiowe i zawodowe. Odszukiwanie wartości zawodowych- by przywrócić sens pracy.

5.     Znaczenie emocji w życiu- oswajanie i zaciekawianie się własnym wnętrzem.

6.     Po co nam emocje i jaką wartość niosą? Jakie dają sygnały?

7.     Stosunek do emocji a umiejętność ich regulacji- co wyniosłeś/wyniosłaś ze swojej przeszłości?

8.     Emocje a potrzeby i wartości – jak pozytywnie i z empatią patrzeć na własne emocje, odczytywać to, co się za nimi kryje i opiekować się tym?

SPOTAKNIE 2 - CZĘŚĆ II:

1.     Jak obsługiwać własny umysł? Obserwacja własnych myśli, zauważanie aktywności umysłu z perspektywy JA obserwującego.

2.     Jak odnosić się do niepomocnych myśli, by nie przeszkadzały nam one w osiąganiu celów?

3.     Poznanie natury umysłu i tego, co robi nam codziennie

4.     Zapoznanie ze sposobami budowania dystansu do własnych myśli. Czy myśli są prawdziwe? Skąd się biorą?

5.     Robienie tego, co istotne- jak podążać w stronę wartości robiąc miejsce na to, co w nas trudne?

6.     Sposoby odnoszenia się do swoich wewnętrznych doświadczeń- walka a akceptacja

7.     Poznanie metod akceptacji wewnętrznych doświadczeń, by móc podążać w pożądanym przez nas kierunku

8.     Kilka słów o stresie i pobudzeniu- techniki regulacji napięcia

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

Nauczyciel ma lepszy kontakt ze swoim wnętrzem. Potrafi określić własne wartości. Zna filozofię szczęśliwego i pełnego życia. Posiada wiedzę na temat znaczenia emocji w życiu, ich funkcji, znaczenia objawów somatycznych. Jest uważny na własne emocje w codziennym życiu. Potrafi patrzeć na nie głębiej, odczytuje kryjące się za nimi potrzeby i wartości i potrafi o nie zadbać. Jest bardziej uważny na emocje swoich podopiecznych. Nauczyciel potrafi obserwować własne myśli z dystansu. Odczytuje ich użyteczność, potrafi wybrać użyteczne myśli i podążać za nimi, by móc realizować ważne dla siebie zadania. Nauczyciel ma wiedzę na temat natury umysłu. Potrafi akceptować trudne doświadczenia wewnętrzne i robiąc im miejsce w swoim wnętrzu, działać by móc zbliżać się do tego, co osobiście ważne w pracy, jak i w życiu.

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Skrypt ze szkolenia, narzędziowniki do pracy własnej