| Tytuł szkolenia: | Czynnościowe nauczanie matematyki w przedszkolu |
| Kategoria szkolenia: | Edukacja językowa, matematyka i przyroda |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Treści podstawie programowej a realizacja programu wychowania przedszkolnego 2. Formy pracy przedszkola a kształtowanie pojęć matematycznych 3. Rozłożenie zajęć kształtujących pojęcia matematyczne w tygodniu, sposób utrwalania 4. Struktura zajęcia dydaktycznego a zabawa dydaktyczna 5. Istota czynnościowego nauczania matematyki 6. Przykłady praktyczne czynnościowego nauczania matematyki dotyczące poszczególnych bloków treści z matematyki 7. Zapisy w dzienniku CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zaplanuje zajęcia kształtujące pojęcia matematyczne w planie pracy w oparciu o realizowany program wp · Poprawnie sformułuje temat i cele zajęcia · Przygotuje i przeprowadzi zajęcia z matematyki z uwzględnieniem koncepcji czynnościowego nauczania · Przeprowadzi zabawy dydaktyczne utrwalające pojęcia matematyczne · Dokona poprawnego zapisu w dzienniku MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Przykładowy rozkład materiału z matematyki na rok dla poszczególnych grup wiekowych, przykładowe konspekty zajęć, opisy zabaw dydaktycznych utrwalających treści z matematyki, wskazówki metodyczne dotyczące kształtowania pojęć matematycznych w przedszkolu, przykładowe zapisy w dzienniku. |