| Tytuł szkolenia: | Uzależnienie od smartfonu oraz Internetu – o czym rozmawiać z uczniami w ramach profilaktyki. |
| Kategoria szkolenia: | NOWOŚCI I KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele szkół |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Podstawa prawna, programy profilaktyczne. 2. Rola technologii w naszym życiu – aspekty społeczne i psychologiczne 3. Objawy uzależnienia od smartfonu, Internetu oraz ich podłoże sytuacyjne. 4. Działania profilaktyczne – propozycje scenariuszy lekcji i aktywizacji uczniów: „Alternatywa dla Smartfonu”, higiena mózgu, bezpieczne korzystanie z urządzeń. 5. Współpraca z rodzicami czyli propozycja działań w rodzinie. 6. Literatura oraz inne źródła. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · ma świadomość roli technologii w życiu człowieka i przekłada tę wiedzę na tworzenie zajęć profilaktycznych · rozpoznaje niepokojące sygnały oraz zmiany zachowania wśród uczniów wskazujące na uzależnienie od Internetu, smartfonu · zdobywa wiedzę odnośnie wsparcia i aktywizacji uczniów w ramach działań profilaktycznych · wie w jaki sposób rozmawiać z rodzicami i pokierować dalszą pomocą MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: skrypt ze szkolenia; scenariusze zajęć dla młodzieży i dzieci odnośnie uzależnienia od smartfonu, Internetu, zabawy aktywizujące dla klas oraz rodzin; materiały dla rodziców; polecana literatura i inne źródła dydaktyczne |