| Tytuł szkolenia: | NOWOŚĆ! Przemoc fizyczna, psychiczna, seksualna – jak pracować z dziećmi w ramach profilaktyki? |
| Kategoria szkolenia: | Proces wychowawczy |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Dyrektorzy, specjaliści i nauczyciele szkół |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Podstawa prawna, programy profilaktyczne. 2. Definicje, formy i historia przemocy. 3. Przemoc fizyczna a. formy agresji rówieśniczej b. perspektywa sprawcy i ofiary c. zmiana zachowania i inne objawy 4. Przemoc seksualna d. seksualizowanie współczesności e. wykorzystanie nieletniego f. zmiana zachowania i inne objawy 5. Przemoc psychiczna g. szantaż emocjonalny, toksyczne relacje, gaslighting h. zmiana zachowania i inne objawy 6. Moc relacji czyli jak rozmawiać z uczniem o trudnych tematach. 7. Formy współpracy z rodzicami oraz działania profilaktyczne w szkole – scenariusze zajęć dla uczniów: ćwiczenia z asertywności, mediacji, komunikacji, radzenia sobie z konfliktami rówieśniczymi, manipulacją psychiczną, a także rozwijaniem inteligencji emocjonalnej. 8. Literatura i ośrodki pomocowe. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna formy przemocy i jej aspekty w kontekście historii wychowania · Potrafi rozpoznać niepokojące sygnały związane z zachowaniem ucznia świadczące o jego roli jako ofiary przemocy · Ma świadomość potrzeby budowania relacji z uczniami by wprowadzić odpowiednie procedury pomocy · Zna podstawy komunikacji · Wie w jaki sposób ma rozmawiać z uczniami oraz rodzicami odnośnie rodzajów przemocy i wprowadza zajęcia profilaktyczne wzmacniające kompetencje społeczne uczniów MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: skrypt ze szkolenia; |