| Tytuł szkolenia: | Plastykoterapia jako narzędzie pracy nauczyciela wspomagające rozwój dziecka |
| Kategoria szkolenia: | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych oraz edukacji wczesnoszkolnej |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Arteterapia – definicja i rodzaje 2. Funkcje arteterapii w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka 3. Plastykoterapia w pracy nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej 4. Art-spiracja czyli propozycje do pracy z grupą i pracy indywidualnej 5. Arteterapia i ja – przykładowe ćwiczenia dla indywidualnego użytku CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · uczestnik zna dziedziny arteterapii i jej funkcje · opracuje własne scenariusze, znając zasady stosowania elementów arteterapii · dostosuje wybrane metody do wymaganych sytuacji · wie na czym polega analiza rysunku dziecka oraz jak przeprowadzać z nim rozmowę na temat wykonanej pracy · wie jak stosować arteterapię w życiu prywatnym jako sposób na relaksację, samorozwój i samoświadomość. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: skrypt ze szkolenia, przykładowe scenariusze, polecana literatura oraz strony internetowe do inspiracji |