| Tytuł szkolenia: | Uczeń z ADHD- skuteczna praca w systemie szkolnym |
| Kategoria szkolenia: | Edukacja wczesnoszkolna |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Czym jest ADHD? Przebieg i omówienie objawów osiowych 2. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD. 3. Przebieg ADHD w poszczególnych stadiach życia człowieka, w tym ADHD u dziewcząt. 4. Rodzina z nadpobudliwym dzieckiem. 5. Diagnoza ADHD: • Przebieg • Kwestionariusz obserwacyjny 6. Z czym nie mylić ADHD. 7. W jaki sposób przekazać wiadomość rodzicom o tym, że ich dziecko może mieć ADHD. 8. ADHD a funkcjonowanie w szkole- możliwe problemy. 9. Strategie radzenia sobie z objawami ADHD- okulary na ADHD. 10. Analiza funkcjonalna trudnych zachowań. 11. Metody kształtowania zachowań pożądanych- jak zapanować nad uczniem i klasą. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Potrafi scharakteryzować objawy ADHD. · Sprawnie posługuje się kwestionariuszem opisowym do wstępnej oceny, czy dziecko może spełniać kryteria ADHD. · Posiada wiedzę niezbędną do różnicowania ADHD z innymi zaburzeniami i czynnikami środowiskowymi. · Wie, jakie jest rozpowszechnienie tego zaburzenia, zna jego przebieg w poszczególnych stadiach życia człowieka. · Jest świadomy sytuacji rodzinnej dziecka z ADHD. · Zna przebieg procesu diagnostycznego i wie, jak przedstawić rodzicom swoją hipotezę diagnostyczną. · Zna i potrafi zastosować strategie radzenia sobie z objawami ADHD- tzw. okulary na ADHD. · Stosuje ciekawe interwencje do kształtowania pomocnych zachowań u ucznia z ADHD i klasy. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: skrypt z treściami ze szkolenia, kwestionariusz do obserwacji objawów ADHD oraz zbiór pomocy wizualnych do pracy z dzieckiem z ADHD i klasą. |