Tytuł szkolenia: Uczeń z ADHD- skuteczna praca w systemie szkolnym
Kategoria szkolenia: Edukacja wczesnoszkolna
Odbiorcy szkolenia:
  • szkoła
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

1.        Czym jest ADHD? Przebieg i omówienie objawów osiowych

2.        Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD.

3.        Przebieg ADHD w poszczególnych stadiach życia człowieka, w tym ADHD u dziewcząt.

4.        Rodzina z nadpobudliwym dzieckiem.

5.        Diagnoza ADHD: • Przebieg • Kwestionariusz obserwacyjny

6.        Z czym nie mylić ADHD.

7.        W jaki sposób przekazać wiadomość rodzicom o tym, że ich dziecko może mieć ADHD.

8.        ADHD a funkcjonowanie w szkole- możliwe problemy.

9.        Strategie radzenia sobie z objawami ADHD- okulary na ADHD.

10.     Analiza funkcjonalna trudnych zachowań.

11.     Metody kształtowania zachowań pożądanych- jak zapanować nad uczniem i klasą.

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

·           Potrafi scharakteryzować objawy ADHD.

·           Sprawnie posługuje się kwestionariuszem opisowym do wstępnej oceny, czy dziecko może spełniać kryteria ADHD.

·           Posiada wiedzę niezbędną do różnicowania ADHD z innymi zaburzeniami i czynnikami środowiskowymi.

·           Wie, jakie jest rozpowszechnienie tego zaburzenia, zna jego przebieg w poszczególnych stadiach życia człowieka.

·           Jest świadomy sytuacji rodzinnej dziecka z ADHD.

·           Zna przebieg procesu diagnostycznego i wie, jak przedstawić rodzicom swoją hipotezę diagnostyczną.

·           Zna i potrafi zastosować strategie radzenia sobie z objawami ADHD- tzw. okulary na ADHD.

·           Stosuje  ciekawe interwencje do kształtowania pomocnych zachowań u ucznia z ADHD i klasy.

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

skrypt z treściami ze szkolenia, kwestionariusz do obserwacji objawów ADHD oraz zbiór pomocy wizualnych do pracy z dzieckiem z ADHD i klasą.