| Tytuł szkolenia: | Pedagogika przygody - outdoorowa edukacja w przedszkolu |
| Kategoria szkolenia: | Nowatorstwo |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Syndrom deficytu natury a nowa koncepcja pracy przedszkola 2. Istota i kluczowe zasady pedagogiki przygody 3. Rola emocji i poznawania wielozmysłowego 4. Outdoorowe sytuacje edukacyjne w edukacji przedszkolnej 5. Przykłady przedszkoli realizujących outdoorową edukację – w Polsce i za granicą 6. Ramowy rozkład dnia w przedszkolu realizującym pedagogikę przygody 7. Wyposażenie przedszkola, organizacja sal i ogrodu a zasady outdoor/adventure education 8. Planowanie pracy a pedagogika przygody 9. Decyzja w zakresie kierunku zmian w przedszkolu – niezbędne działania 10. Przedszkole oparte na pedagogice przygody – propozycje i wskazówki praktyczne 11. Pedagogika przygody a współpraca z rodzicami CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna zasady organizacji przedszkola i pracy nauczycieli w oparciu o pedagogikę przygody · Zaplanuje ramowy rozkład dnia z uwzględnieniem ww. zasad · Zastosuje zasady outdoor/adventure education w praktyce · Wykorzysta w codziennej pracy wskazówki dotyczące pracy · Zauważy wartość pedagogiki przygody na rzecz rozwoju dzieci MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, praktyczne materiały do wdrażania pedagogiki przygody w praktyce np. ramowy rozkład dnia, program obserwacji przyrodniczych, opisy sytuacji edukacyjnych, opis zasad innowacji, projekt edukacyjny, inne |