Tytuł szkolenia: Pedagogika przygody - outdoorowa edukacja w przedszkolu
Kategoria szkolenia: Nowatorstwo
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych
Forma szkolenia: warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do szkolenia. W czasie szkolenia nie ma możliwości zadawania pytań, po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik ma zapewnione wsparcie Eksperta (możliwość kontaktu telefonicznego i mailowego) w ciągu 5 dni roboczych od daty spotkania.

PLAN SZKOLENIA:

1.        Syndrom deficytu natury a nowa koncepcja pracy przedszkola

2.        Istota i kluczowe zasady pedagogiki przygody

3.        Rola emocji i poznawania wielozmysłowego

4.        Outdoorowe sytuacje edukacyjne w edukacji przedszkolnej

5.        Przykłady przedszkoli realizujących outdoorową edukację – w Polsce i za granicą

6.        Ramowy rozkład dnia w przedszkolu realizującym pedagogikę przygody

7.        Wyposażenie przedszkola, organizacja sal i ogrodu a zasady outdoor/adventure education

8.        Planowanie pracy a pedagogika przygody

9.        Decyzja w zakresie kierunku zmian w przedszkolu – niezbędne działania

10.     Przedszkole oparte na pedagogice przygody – propozycje i wskazówki praktyczne

11.     Pedagogika przygody a współpraca z rodzicami

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

·           Zna zasady organizacji przedszkola i pracy nauczycieli w oparciu o pedagogikę przygody

·           Zaplanuje ramowy rozkład dnia z uwzględnieniem ww. zasad

·           Zastosuje zasady outdoor/adventure education w praktyce

·           Wykorzysta w codziennej pracy wskazówki dotyczące pracy

·           Zauważy wartość pedagogiki przygody na rzecz rozwoju dzieci

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Skrypt ze szkolenia,  praktyczne materiały do wdrażania pedagogiki przygody w praktyce np. ramowy rozkład dnia, program obserwacji przyrodniczych, opisy sytuacji edukacyjnych, opis zasad innowacji, projekt edukacyjny, inne