Tytuł szkolenia: | Czy bajka może leczyć? Bajkoterapia w pracy przedszkola |
Kategoria szkolenia: | Nowatorstwo |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
Tryb szkolenia: |
|
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Proces wychowania w przedszkolu a bajki, baśnie i literatura 2. Istota i zastosowanie bajkoterapii 3. Rodzaje bajek terapeutycznych 4. Bajki psychoedukacyjne – istota , cele, przykłady praktyczne 5. Bajki psychoterapeutyczne – istota , cele, przykłady praktyczne 6. Bajki relaksacyjne – istota , cele, przykłady praktyczne 7. Metodyka pracy z bajką terapeutyczną - omówienie na przykładach 8. Bajkoterapia a czytanie dzieciom - różnice w metodyce pracy 9. Program bajkoterapii – zasady tworzenia i treści CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Potrafi dobrać literaturę do realizacji celów wychowawczych · Potrafi wykorzystać bajki terapeutyczne jako profilaktykę i terapię różnych sytuacji · Potrafi przeprowadzić relaksacje z wykorzystaniem bajek relaksacyjnych · Zna różnice między czytaniem tekstów i wykorzystaniem ich do realizacji celów wychowawczych a realizacją bajkoterapii
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, proces wychowawczy - cele i zadania, metodyka pracy z bajką terapeutyczną, przykłady literatury do realizacji bajkoterapii, przykładowe konspekty zajęć, przykładowy zapis w dzienniku, struktura programu bajkoterapii, inne |