| Tytuł szkolenia: | Wspomaganie przez przedszkole wychowawczej roli rodziny |
| Kategoria szkolenia: | Współpraca z rodzicami |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Obowiązki przedszkola w zakresie wspomagania wychowawczej roli rodziny w świetle obowiązującego prawa 2. Zadania profilaktyczno-wychowawcze przedszkola 3. Sposoby realizacji zadań przez przedszkole 4. Planowanie i realizacja współpracy z rodzicami w ramach wspomagania wychowawczej roli rodziny 5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla rodziców 6. Dobre praktyki - prezentacja wybranych form współpracy z rodzicami 7. Dokumentowanie współpracy z rodzicami CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Ma świadomość obowiązków wobec rodziców w procesie wychowania · Zna zadania profilaktyczno-wychowawcze przedszkola i potrafi zaplanować skuteczne sposoby ich realizacji · Zaplanuje współpracę z rodzicami z wykorzystaniem nowych form, w tym w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej · Zweryfikuje rolę przedszkola w spełnianiu wychowawczej funkcji rodziny · Przygotuje dokumentację współpracy z rodzicami MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt obejmujący treści szkoleniowe, opis wybranych form współpracy z rodzicami, Europejska karta praw i obowiązków rodziców, procedura współpracy z rodzicami, plan współpracy z R dyrektora i nauczycieli , inne |