| Tytuł szkolenia: | Innowacje a nowatorstwo. Konstruowanie programów przez nauczycieli |
| Kategoria szkolenia: | Nowatorstwo |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Istota nowatorstwa pedagogicznego, rodzaje – uzgodnienia terminologiczne 2. Przykłady nowatorstwa w przedszkolu. 3. Innowacje pedagogiczne – rodzaje, przykłady praktyczne 4. Innowacje - od pomysłu do wdrożenia – procedura postępowania 5. Konstruowanie programu – krok po kroku – przykłady 6. Dopuszczanie i wdrażanie programów własnych, ewaluacja 7. Program własny a innowacja programowa 8. Kreatywny nauczyciel – inspirowanie do nowatorstwa, podpowiedzi, propozycje CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Rozróżnia pojęcia dotyczące nowatorstwa · Zna rodzaje innowacji i procedurę postępowania od pomysłu do wdrożenia i ewaluacji · Potrafi przygotować program własny i zastosuje procedurę wdrażania i ewaluacji · Rozróżnia pojęcia: program własny i innowacja programowa · Dostrzega możliwości kreatywnego podejścia do własnych działań edukacyjnych MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Procedura tworzenia i wdrażania innowacji, struktura programu własnego, przykładowe programy własne, terminologia w zakresie nowatorstwa, inne |