Tytuł szkolenia: Innowacje a nowatorstwo. Konstruowanie programów przez nauczycieli
Kategoria szkolenia: Nowatorstwo
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Forma szkolenia: wykładowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

1.     Istota nowatorstwa pedagogicznego, rodzaje – uzgodnienia terminologiczne

2.     Przykłady nowatorstwa w przedszkolu.

3.     Innowacje pedagogiczne – rodzaje, przykłady praktyczne

4.     Innowacje - od pomysłu do wdrożenia – procedura postępowania

5.     Konstruowanie programu – krok po kroku – przykłady

6.     Dopuszczanie i wdrażanie programów własnych, ewaluacja

7.     Program własny a innowacja programowa

8.     Kreatywny nauczyciel – inspirowanie do nowatorstwa, podpowiedzi, propozycje  

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

·       Rozróżnia pojęcia dotyczące nowatorstwa

·       Zna rodzaje innowacji i procedurę postępowania od pomysłu do wdrożenia i ewaluacji

·       Potrafi przygotować program własny i zastosuje procedurę wdrażania i ewaluacji

·       Rozróżnia pojęcia: program własny i innowacja programowa

·       Dostrzega możliwości kreatywnego podejścia do własnych działań edukacyjnych

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Procedura tworzenia i wdrażania innowacji, struktura programu własnego, przykładowe programy własne, terminologia w zakresie nowatorstwa, inne