Tytuł szkolenia: Nowatorstwo a innowacje pedagogiczne. Konstruowanie programów
Kategoria szkolenia: Nowatorstwo
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

  1. Istota nowatorstwa pedagogicznego, rodzaje – uzgodnienia terminologiczne
  2. Innowacje pedagogiczne – rodzaje, przykłady praktyczne
  3. Innowacje - od pomysłu do wdrożenia – procedura postępowania
  4. Konstruowanie programu – krok po kroku – przykłady, elementy warsztatowe
  5. Wdrażanie programów, ewaluacja
  6. Program własny a innowacja programowa
  7. Kreatywny nauczyciel – inspirowanie do nowatorstwa – warsztat

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

Nauczyciel:

  • Rozróżnia pojęcia dotyczące nowatorstwa
  • Zna rodzaje innowacji i procedurę postępowania od pomysłu do wdrożenia i ewaluacji
  • Potrafi przygotować program własny i zastosuje procedurę wdrażania i ewaluacji
  • Rozróżnia pojęcia: program własny i innowacja programowa
  • Dostrzega możliwości kreatywnego podejścia do własnych działań edukacyjnych