| Tytuł szkolenia: | Edukacja czytelnicza i medialna w przedszkolu |
| Kategoria szkolenia: | Edukacja językowa, matematyka i przyroda |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Edukacja czytelnicza i medialna – cele i zadania przedszkola 2. Formy komunikowania się - wykorzystanie i doskonalenia kompetencji w przedszkolu 3. Nauka czytania - zestawienie metod i propozycje gier czytelniczych 4. Książka – tekst i ilustracja – powstawanie i rodzaje 5. Aktywność twórcza dzieci dotycząca czytelnictwa i oparta na literaturze 6. Wykorzystanie książek przez nauczyciela do realizacji celów pedagogicznych 7. Kącik książki - zasady urządzania w grupach młodszych i starszych 8. Prasa dziecięca i sposób wykorzystania w przedszkolu 9. Inne media - audialne, wizualne, audiowizualne w przedszkolu 10. Akcje i wydarzenia w życiu przedszkola na rzecz rozwoju czytelnictwa 11. Projekty edukacyjne, programy własne i inne nowatorskie działania na rzecz edukacji czytelniczej i medialnej CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna formy komunikowania się i sposób rozwijania tych kompetencji w przedszkolu · Zna metody nauki czytania, przeprowadzi zabawy i gry czytelnicze · Zaplanuje tematy i projekty dotyczące powstawania książek oraz korzystania z literatury i innych mediów · Wykorzysta książki do realizacji celów pedagogicznych · Zweryfikuje sposób urządzenia kącików książki · Zaplanuje działania na rzecz rozwoju czytelnictwa · Podejmie nowatorskie działania w zakresie edukacji czytelniczej i medialnej MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, struktura programu własnego, instrukcja projektu edukacyjnego, opisy zabaw i gier czytelniczych, konspekt zajęcia – zapoznanie z nową literą w metodzie E.F. Przyłubskich, inne materiały |