Tytuł szkolenia: | Badacze przeszłości czyli poznawanie w przedszkolu historii i podstaw kultury polskiej |
Kategoria szkolenia: | Strefa metodyki |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
Tryb szkolenia: |
|
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Poznawanie historii i kultury – realizacja podstawy programowej czy nowatorstwo pedagogiczne. Istota nowatorstwa. 2. Zakres treści i propozycje realizacji w przedszkolu: · Rodzina – drzewo genealogiczne (rodzaje), dawne dziecięce zabawy i zabawki, wyliczanki, dom i urządzenia domowe, inne · Historia w regionie – legendy, herby, pojęcie – zabytek, pomnik, tradycje, gwara, kulinaria, muzyka, stroje, inne · Przysłowia i możliwości ich wykorzystania w procesie wychowania · Dawne zawody · Inne elementy kultury i historii do wykorzystania w przedszkolu 3. Sposoby realizacji ww. treści w przedszkolu: planowanie pracy, projekt edukacyjny, program własny. 4. Program własny – jak napisać? Struktura programu i wdrożenie w przedszkolu. 5. Projekt edukacyjny – jak napisać? Instrukcja projektu i wdrożenie w przedszkolu. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Zna zakres treści możliwych do realizacji w przedszkolu · Wykorzysta ww. treści do planowania pracy · Zna wybrane zabawy dziecięce i wykorzysta je w pracy · Wie jak napisać program własny lub projekt edukacyjny · Zdecyduje o wykorzystaniu przysłów do pracy wychowawczej MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, struktura programu własnego, przykładowy projekt edukacyjny „Badacze przeszłości”, zbiór przysłów polskich, opisy wybranych zabaw i aktywności, inne |