| Tytuł szkolenia: | Planowanie zajęć Metodą Dobrego Startu |
| Kategoria szkolenia: | Nowatorstwo |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem filmów z zajęć przeprowadzonych w przedszkolu - Marta Bogdanowicz i MDS w Polsce, - Istota Metody Dobrego Startu, jej cele i założenia, - Struktura zajęć MDS i wpływ poszczególnych ćwiczeń na rozwój funkcji psychomotorycznych i umiejętności dziecka, - Planowanie i organizacja zajęć, - Zastosowanie i skuteczność MDS. 2. 2. Przeprowadzenie zajęć praktycznych z wykorzystaniem MDS – aktywny udział uczestników szkolenia - Zabawy muzyczno- rytmiczne do piosenki Metodą Dobrego Startu. Opracowanie wzoru . - Zabawy z literą z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. - Inne propozycje –rysowane wierszyki, projektowanie wzorów do znanych piosenek 3. Ćwiczenie praktyczne dla uczestników szkolenia: Opracowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem MDS 4. Propozycje zabaw do wykorzystania w pracy MDS - Zabawy wprowadzające, - Zabawy muzyczno- ruchowe, - Zabawa relaksacyjne CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · nabędzie praktyczną umiejętność prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, · nabędzie umiejętność konstruowania scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu, · będzie samodzielnie dobierał i układał piosenki i wzory graficzne, · nabędzie umiejętność wykorzystywania obserwacji prowadzonych podczas zajęć do stwierdzania rodzaju i nasilenia trudności w uczeniu się oraz postępów czynionych przez dzieci MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt |