Tytuł szkolenia: Planowanie zajęć Metodą Dobrego Startu
Kategoria szkolenia: Nowatorstwo
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

1.     Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem filmów  z zajęć przeprowadzonych w przedszkolu

-        Marta Bogdanowicz i MDS w Polsce,

-        Istota Metody Dobrego Startu, jej cele i założenia,

-        Struktura zajęć MDS  i wpływ poszczególnych ćwiczeń na rozwój funkcji psychomotorycznych i umiejętności dziecka,

-        Planowanie i organizacja zajęć,

-        Zastosowanie i skuteczność MDS.

2.     2. Przeprowadzenie zajęć praktycznych z wykorzystaniem MDS – aktywny udział uczestników szkolenia

-          Zabawy muzyczno- rytmiczne do piosenki Metodą Dobrego Startu. Opracowanie wzoru .

-          Zabawy  z literą z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu.

-          Inne propozycje –rysowane wierszyki, projektowanie wzorów do znanych piosenek

3.     Ćwiczenie praktyczne dla uczestników szkolenia: Opracowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem MDS

4.     Propozycje zabaw  do wykorzystania w pracy MDS

-          Zabawy wprowadzające,

-          Zabawy muzyczno- ruchowe,

-          Zabawa relaksacyjne

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

·       nabędzie praktyczną umiejętność prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, 

·       nabędzie umiejętność konstruowania scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu, 

·       będzie samodzielnie dobierał i układał piosenki i wzory graficzne, 

·       nabędzie umiejętność wykorzystywania obserwacji prowadzonych podczas zajęć do stwierdzania rodzaju i nasilenia trudności w uczeniu się oraz postępów czynionych przez dzieci

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Skrypt