| Tytuł szkolenia: | Zanim dziecko zacznie pisać - przygotowanie do nauki pisania w przedszkolu |
| Kategoria szkolenia: | Edukacja językowa, matematyka i przyroda |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Pisanie a podstawa programowa wp 2. Kompetencje niezbędne do nauki pisania – analiza oraz przykłady ćwiczeń praktycznych: 1) Uwaga 2) Pole spostrzeżeniowe 3) Pamięć wzrokowa 4) Rozumienie szeregów 5) Orientacja w schemacie ciała i przestrzeni 6) Orientacja na kartce papieru, czytanie kartki, liniatura 7) Percepcja wzrokowa, analiza i synteza wzrokowa 8) Synteza słuchowa, analiza i synteza słuchowa 9) Myślenie symboliczne 10) Sprawność manualna 11) Budowanie schematu ruchowego i koordynacji wzrokowo - ruchowej 3. Poprawny chwyt narzędzia pisarskiego i nacisk na kartę – propozycje ćwiczeń 4. Zasady postępowania w procesie przygotowania do pisania 5. Lateralizacja – zasady postępowania CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna obowiązki i zakres treści w zakresie przygotowania do pisania · Stosuje zasady postępowania w zakresie przygotowania do pisania i przeprowadza różne rodzaje zabaw i ćwiczeń · Wdraża metody kształtujące koordynację wzrokowo-ruchową · Ustala lateralizację dzieci i odpowiednio do wyniku postępuje · Traktuje przygotowanie do pisania jako złożony i długofalowy proces MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Zestawienie kompetencji potrzebnych do pisania wraz z przykładami działań i ćwiczeń, opisy zabaw i ćwiczeń oraz polecana literatura, przykładowe karty pracy |