Tytuł szkolenia: Poprawność merytoryczno-metodyczna zajęć – zasady planowanie zajęć i budownia scenariusza
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Forma szkolenia: warsztatowa
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

  1. Podstawa programowa a program wychowania przedszkolnego
  2. Formy pracy w przedszkolu – budowanie  ramowego rozkładu dnia
  3. Metodyczne aspekty realizacji poszczególnych form
  4. Metody i zasady wychowania przedszkolnego
  5. Rodzaje zajęć w przedszkolu i zasady planowania w tygodniu
  6. Wskazówki metodyczne do realizacji różnych typów zajęć
  7. Planowanie zajęć a realizacja programu wychowania przedszkolnego
  8. Budowanie konspektu zajęcia – temat, cele, metody, przebieg zajęcia – analiza różnych typów zajęć
  9. Indywidualizacja podczas zajęć dydaktycznych
  10. Zapisy w dzienniku

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

Nauczyciel:

  • Zaplanuje tematy kompleksowe i przygotuje  plan pracy z wykorzystaniem programu oraz z uwzględnieniem wskazań metodycznych – rozplanowanie zajęć w tygodniu
  • Przygotuje konspekty do różnych typów zajęć - poprawnie sformułuje tematy zajęć, określi cele operacyjne, wskaże metody oraz zaprojektuje przebieg z uwzględnieniem wskazań metodycznych
  • Zastosuje zasadę indywidualizacji podczas realizacji zajęć
  • Dokona zapisu w dzienniku