Tytuł szkolenia: Storyline jako metoda pracy wychowawczej i aktywnego uczenia się 
Kategoria szkolenia: Nowatorstwo
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Forma szkolenia: warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

1.     Podstawa programowa a metody i formy pracy w przedszkolu

2.     Istota metody storyline i jej główne elementy

3.     Przykłady (3) praktycznego wykorzystania metody w przedszkolu:

·            Temat zajęcia 

·            Cele  operacyjne

·            Przebieg zajęć – epizody, pytania kluczowe, aktywności  - omówienie przebiegu przykładowych zajęć wraz z komentarzem

4.     Ewaluacja zajęć

5.     Planowanie pracy przez nauczyciela z wykorzystaniem metody storyline – omówienie planu pracy nauczyciela na konkretnym przykładzie

6.     Zapisy w dzienniku – omówienie na konkretnym przykładzie

7.     Ćwiczenia praktyczne – przebieg zajęć metodą storyline a cele zajęcia

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

·       Wykorzysta metodę storyline do planowania pracy, przygotuje plan

·       Poprawnie określi temat zajęcia, cele operacyjne

·       Zaplanuje i przeprowadzi zajęcia metodą storyline

·       Dokona ewaluacji zajęć

·       Dokona zapisu w dzienniku

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Opis metody i sposobu jej wykorzystania w przedszkolu, przykładowy przebieg zajęcia zrealizowanego metodą storyline, fragment planu pracy nauczyciela, przykładowy zapis w dzienniku, inne