| Tytuł szkolenia: | Metoda Projektu w pracy przedszkola |
| Kategoria szkolenia: | Nowatorstwo |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Metoda projektu a zadania przedszkola i program wychowania przedszkolnego 2. Metoda projektu a metody i formy wychowania przedszkolnego 3. Cechy charakterystyczne metody projektu 4. Rodzaje projektów 5. Etapy pracy nad projektem – na przykładzie praktycznym: 1) Wybór tematu projektu 2) Przygotowanie nauczyciela do realizacji projektu 3) Siatka wstępna, lista pytań 4) Zajęcia wstępne - inspirowanie do projektu 5) Instrukcja projektu – analiza i przykładowe zapisy 6) Kreatywne realizowanie zadań, współdziałanie w ich realizacji z rodzicami i innymi podmiotami – wskazówki praktyczne 7) Dokumentowanie projektu, w tym zapisy w dzienniku 8) Wydarzenie kulminacyjne 6. Ewaluacja projektu CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna założenia metody projektów · Potrafi przygotować instrukcję projektu z wykorzystaniem programu wychowania przedszkolnego · Zastosuje metodę projektu ze wszystkimi etapami · Traktuje metodę jako działania otwarte i twórcze · Współpracuje z rodzicami i innymi podmiotami w trakcie realizacji · Realizuje różne wydarzenia kulminacyjne · Pamięta cechy charakterystyczne metody i dostrzega różnice pomiędzy innymi metodami MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Opis metody projektów, etapy pracy nad projektem, przykładowa instrukcja projektu - gotowy projekt, inne |