| Tytuł szkolenia: | Matematyka w ruchu |
| Kategoria szkolenia: | Edukacja językowa, matematyka i przyroda |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Orientacja przestrzenna- zabawy z wykorzystaniem taśm gumowych 2. Rytmy i rytmiczna organizacja czasu – zabawy ze wstążkami 3. Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw - zabawy z historyjką obrazkową 4. Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów- wyliczanki, odliczanki na palcach , z kamykami i muszlami 5. Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka – zabawy z papierowymi talerzami 6. Klasyfikacja – zabawy z koralami 7. Kształtowanie pojęcia liczby - zabawy w kole i w parach 8. Aspekt porządkowy liczby - zabawy z drabinką. 9. Długość – zabawy z linkami i sznurkami 10. Kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku emocjonalnego - zabawy na hartowanie emocji CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Pozna znaczenie ruchu w zdobywaniu wiedzy i umiejętności · Doświadczy zabaw kształtujących orientację w schemacie własnego ciała i otaczającej przestrzeni · Zaprojektuje zabawy na dodawanie i odejmowanie z niekonwencjonalnymi przedmiotami/ kamyki, sznurki, papierowe talerzyki itp., · Wykorzysta drabinki i schody do kształtowania liczebników porządkowych · Zastosuje wstążki w zabawach rytmicznych i układaniu przebiegu rytmicznego · Pozna krótkie wierszyki kształtujące umiejętność liczenia obiektów · Doświadczy zabaw kształtujących odporność emocjonalną MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt |