Tytuł szkolenia: Planowanie i dokumentacja w pracy nauczyciela przedszkola
Kategoria szkolenia: Strefa metodyki
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

  1. Realizacja podstawy programowej a program wychowania przedszkolnego
  2. Podstawy prawne i źródła planowania pracy przez nauczyciela
  3. Program wychowania przedszkolnego jako źródło planowania pracy przez nauczyciela
  4. Formy organizacyjne pracy przedszkola a ramowy rozkład dnia
  5. Zajęcie dydaktyczne – temat, cele operacyjne, przebieg, czas trwania, metody
  6. Rodzaje zajęć i rozplanowanie w tygodniu
  7.  Planowanie pracy z wykorzystaniem programu wychowania przedszkolnego – warsztat
  8. Informacja dla rodziców o zadaniach realizowanych w przedszkolu
  9. Obserwacje pedagogiczne
  10. Wyniki obserwacji jako źródło planowania pracy
  11. Obserwacje a badanie gotowości szkolnej
  12. Zapisy w dzienniku
  13. Inna dokumentacja nauczyciela

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

Dyrektor / Nauczyciel:

  • Wie na czym polega realizacja podstawy programowej i zna relacje – podstawa programowa – program
  • Przygotuje ramowy rozkład dnia
  • Zaplanuje tematy kompleksowe i przygotuje  plan pracy z wykorzystaniem programu i z uwzględnieniem wskazań metodycznych – rozplanowanie zajęć w tygodniu
  • Poprawnie sformułuje tematy zajęć, cele tych zajęć oraz zaprojektuje przebieg
  • Przeprowadzi obserwacje pedagogiczne  i sformułuje wnioski do indywidualizacji
  • Uwzględni wyniki obserwacji do planowania pracy
  • Dokona zapisu w dzienniku
  • Przygotuje informacje dla rodziców o zadaniach realizowanych w przedszkolu