Tytuł szkolenia: Metoda eksperytmentu w pracy szkoły
Kategoria szkolenia: Nowatorstwo
Odbiorcy szkolenia:
  • szkoła
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele szkół
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

  1. Kompetencje kluczowe a umiejętności
  2. Metoda PBL
  3. Nauczanie przez doświadczenie - cykl Kolba
  4. Doświadczenie a eksperyment

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

Nauczyciel:

  • omawia czynniki wpływające na przebieg procesu kształcenia
  • uzasadnia potrzebę stosowania metod aktywizujących w procesie nauczania/uczenia się
  • dowodzi związku pomiędzy wykorzystywaniem metod aktywizujących a rozwijaniem umiejętności uczenia się i ciekawości poznawczej uczniów
  • definiuje eksperyment i doświadczenie
  • omawia rodzaje eksperymentów i ustala etapy procedury badawczej
  • wskazuje wykorzystanie eksperymentu w różnych dziedzinach wiedzy
  • projektuje eksperyment na danym etapie edukacji
  • określa rolę nauczyciela i ucznia podczas eksperymentowania
  • określa rolę eksperymentu i doświadczenia w kształtowaniu kompetencji kluczowych
  • określa założenia projektu edukacyjnego i omawia etapy jego realizacji
  • określa założenia metody PBL i omawia etapy jej realizacji
  • omawia cykl Kolba w planowaniu zadań z uczniami
  • omawia wybrane metody aktywizujące w nauczaniu eksperymentalnym oraz narzędzia TIK do wykorzystania w nauczaniu eksperymentalnym