Tytuł szkolenia: | NOWOŚĆ! Jak zdać egzamin na stopień mianowanego czyli krótki kurs z prawa oświatowego dla nauczycieli początkujących i kontraktowych |
Odbiorcy szkolenia: |
|
Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele początkujący i kontraktowi – publiczne i niepubliczne przedszkola |
Forma szkolenia: | WEBINAR NA ŻYWO |
Tryb szkolenia: |
|
Godziny dydaktyczne: | 4 |
Plan szkolenia: | Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod wstępu. Niezbędny jest dostęp każdego uczestnika do mikrofonu i kamery w celu weryfikacji obecności, aktywnego udziału i komunikacji w trakcie spotkania. PLAN SZKOLENIA: 1. Ustawy i rozporządzenia – najważniejsze akty prawa dotyczące przedszkoli – teksty jednolite i aktualizacje – jak je czytać? 2. Stosowanie prawa oświatowego w pismach 3. Przedszkola publiczne i niepubliczne – które akty prawne dotyczą ? 4. Akty prawa wewnętrznego – katalog obowiązkowych regulaminów i procedur 5. Rada pedagogiczna – opinie, uchwały – udział nauczyciela w podejmowanych decyzjach. 6. Realizacja podstawy programowej przez nauczyciela a realizacja podstawy programowej przez dziecko (frekwencja !) 7. Podstawa programowa, program, planowanie pracy – co jest ważne ? 8. Formy i metody pracy w przedszkolu – jak opowiedzieć ? 9. Aktywizowanie dzieci – przykłady praktyczne 10. Innowacje a nowatorstwo pedagogiczne 11. Diagnozowanie potrzeb i możliwości dzieci a indywidualizacja oddziaływań – przykłady praktyczne 12. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu 13. Realizacja opinii, orzeczeń - rola nauczyciela, specjalisty - współpraca 14. Odroczenie od obowiązku szkolnego, realizacja obowiązku poza przedszkolem, sześciolatek w szkole 15. Współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami – obowiązki, dokumentacja 16. Wycieczki i spacery – obowiązkowa dokumentacja 17. Dokumentacja (obowiązkowa) nauczycieli i specjalistów, dzienniki 18. Ewaluacja pracy z grupą, dzieckiem – wnioski jak ustalić i jak wykorzystać 19. Ewaluacja pracy własnej – wnioski – jak ustalić i jak je wykorzystać? CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: ¾ Pozna najważniejsze akty prawa dotyczące realizacji zadań przedszkola ¾ Dowie się jak poprawnie przywoływać przepisy prawa w rozmowach i w pismach ¾ Ustali różnice w realizacji przepisów przez publiczne i niepubliczne przedszkola ¾ Pozna katalog najważniejszych aktów prawa wewnętrznego ¾ Pozna poprawny tok postępowania i dokumentację w zakresie realizacji różnych zadań przedszkola takich jak realizacja podstawy programowej, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, bezpieczeństwo spacery i wycieczki, współpraca z rodzicami i inne ¾ Pozna tok postępowania w zakresie odroczenia od obowiązku szkolnego a także decyzji realizacji obowiązku przedszkolnego poza przedszkolem ¾ Pozna kompetencje rady pedagogicznej i swoją rolę w jej działaniu ¾ Pozna istotę i sposób dopuszczania do realizacji programów oraz innowacji ¾ Ustali różnice pomiędzy metodyką wychowania przedszkolnego a nowatorstwem i innowacją ¾ Rozróżni pojęcia dotyczące różnych aspektów ewaluacji ¾ Ustali zakres i sposób prowadzenia dokumentacji przez nauczyciela i specjalisty ¾ inne. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Fiszki tematyczne zawierające najważniejsze informacje i sposoby postępowania dotyczące wszystkich omawianych zagadnień, rejestr wyjść, aktualny arkusz ewaluacji pracy własnej, wykaz najważniejszych aktów prawa dotyczących pracy przedszkoli, inne. |