Tytuł szkolenia: NOWOŚĆ! Jak zdać egzamin na stopień mianowanego czyli krótki kurs z prawa oświatowego dla nauczycieli początkujących i kontraktowych
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele początkujący i kontraktowi – publiczne i niepubliczne przedszkola
Forma szkolenia: WEBINAR NA ŻYWO
Tryb szkolenia:
  • zdalne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

Szkolenie realizowane jest za pomocą platformy Clickmeeting - każdy zapisany uczestnik otrzyma indywidualny kod wstępu.  Niezbędny jest dostęp każdego uczestnika do mikrofonu i kamery w celu weryfikacji obecności, aktywnego udziału i komunikacji w trakcie spotkania.

PLAN SZKOLENIA:

1.     Ustawy i rozporządzenia – najważniejsze akty prawa dotyczące przedszkoli – teksty jednolite i aktualizacje – jak je czytać?

2.     Stosowanie prawa oświatowego w pismach

3.     Przedszkola publiczne i niepubliczne – które akty prawne dotyczą ?

4.     Akty prawa wewnętrznego – katalog obowiązkowych regulaminów i procedur

5.     Rada pedagogiczna – opinie, uchwały – udział nauczyciela w podejmowanych decyzjach.

6.     Realizacja podstawy programowej przez nauczyciela a realizacja podstawy programowej przez dziecko (frekwencja !)

7.     Podstawa programowa,  program, planowanie pracy – co jest ważne ?

8.     Formy i metody pracy w przedszkolu – jak opowiedzieć ?

9.     Aktywizowanie dzieci – przykłady praktyczne

10.  Innowacje a nowatorstwo pedagogiczne

11. Diagnozowanie potrzeb i możliwości dzieci a indywidualizacja oddziaływań – przykłady praktyczne

12. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu

13. Realizacja opinii, orzeczeń - rola nauczyciela, specjalisty - współpraca

14. Odroczenie od obowiązku szkolnego, realizacja obowiązku poza przedszkolem, sześciolatek w szkole

15. Współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami – obowiązki, dokumentacja

16. Wycieczki i spacery – obowiązkowa dokumentacja

17. Dokumentacja (obowiązkowa)  nauczycieli i specjalistów, dzienniki

18. Ewaluacja pracy z grupą, dzieckiem – wnioski jak ustalić i jak wykorzystać

19. Ewaluacja pracy własnej – wnioski – jak ustalić i jak je wykorzystać?

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

¾    Pozna najważniejsze akty prawa dotyczące realizacji zadań przedszkola

¾    Dowie się jak poprawnie przywoływać przepisy prawa w rozmowach i w pismach

¾    Ustali różnice w realizacji przepisów przez publiczne i niepubliczne przedszkola

¾    Pozna katalog najważniejszych aktów prawa wewnętrznego

¾    Pozna poprawny tok postępowania i dokumentację w zakresie realizacji różnych zadań przedszkola takich jak realizacja podstawy programowej, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, bezpieczeństwo spacery i wycieczki, współpraca z rodzicami i inne

¾    Pozna tok postępowania w zakresie odroczenia od obowiązku szkolnego a także decyzji realizacji obowiązku przedszkolnego poza przedszkolem

¾    Pozna kompetencje rady pedagogicznej i swoją rolę w jej działaniu

¾    Pozna istotę i sposób dopuszczania do realizacji programów oraz innowacji

¾    Ustali różnice pomiędzy metodyką wychowania przedszkolnego a nowatorstwem i innowacją

¾    Rozróżni pojęcia dotyczące różnych aspektów ewaluacji

¾    Ustali zakres i sposób prowadzenia dokumentacji przez nauczyciela i specjalisty

¾    inne.

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Fiszki tematyczne zawierające najważniejsze informacje i sposoby postępowania dotyczące wszystkich omawianych zagadnień, rejestr wyjść, aktualny arkusz ewaluacji pracy własnej, wykaz najważniejszych aktów prawa dotyczących pracy przedszkoli, inne.